۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
 تولید ۹۱۹ تن صیفی جات گلخانه ای در گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

تولید ۹۱۹ تن صیفی جات گلخانه ای در گیلان

انزلی - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان در حوزه تولیدات گلخانه ای در سطح کشور پیشرو است و ۲۳ میلیون اصله درخت و درختچه زینتی و ۹۱۹ تن صیفی جات گلخانه ای در استان تولید می کند.

به گزارش بازار، به نقل از جهاد کشاورزی استان گیلان، علی درجانی با بیان اینکه در حوزه تولیدات گلخانه ای در سطح کشور پیشرو هستیم، اظهار کرد: در تولید گل‌های گلدانی رتبه ششم، در تولید محصول توت فرنگی رتبه هشتم و در تولید گل شاخه بریده رتبه ۱۶ متعلق به استان گیلان است.

درجانی با بیان اینکه با ابلاغ وزیر محترم جهاد کشاورزی سطح توسعه گلخانه در سال ۹۸ در استان  ۸۰ هکتار است، اظهار کرد: از این میزان در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۳۵ هکتار توسعه گلخانه در استان گیلان در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال۹۷ سطح زیر کشت گلخانه‌ای در این استان ۷۱ هکتار بوده است، گفت: قریب به ۹ میلیون انواع گل های شاخه بریده، گل‌های آپارتمانی، گل‌های گیاهان آپارتمانی، برگ های زینتی، گیاهان فصلی و انواع درختچه های زینتی در استان تولید می شود.

وی افزود: ۹۱۹ تن انواع سبزی و صیفی جات گلخانه ای از جمله خیار، توت فرنگی،گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و غیره نیز در استان گیلان تولید می شود.

مهندس درجانی تحقق اقتصاد مقاومتی را هدف اصلی توسعه گلخانه ها در استان دانست و اذعان کرد: افزایش ضریب امنیت سلامت غذایی، ارتقاء بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب و افزایش صادرات از اهداف توسعه گلخانه‌ها در استان گیلان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی در گیلان این اجازه را به کشاورزان می دهد تا تولید گل و گیاه زینتی در فضای باز را پرورش دهند، بیان کرد: در ۷۰۰ هکتار فضای باز نیز تولید بالغ بر ۲۳ میلیون اصله درخت و درختچه زینتی گلخانه ای فراهم است.

کد خبر: ۱٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha