۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
کشت دیم در ۱۳۵هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی
سرپرست جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبرداد؛

کشت دیم در ۱۳۵هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی

بجنورد- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از کشت پاییزه گندم، کلزا و جو به مساحت ۲۱۵ هزار هکتار خبر داد و گفت: ۱۳۵ هزار هکتار از این اراضی کشت دیم است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، محمد محمدزاده اظهار کرد: ۲۱۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم و آبی این استان در سال زراعی جاری به زیر کشت پاییزه گندم، کلزا و جو قرار گرفت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، افزود: ۸۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۱۳۵ هکتار اراضی دیم خراسان شمالی به زیر کشت پاییزه رفت.

وی با بیان این نکته که در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های خراسان شمالی در سال زراعی جدید کلزا کشت می شود، اضافه کرد: اگرچه کشت دانه های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا دارای بهره اقتصادی مناسبی است ولی تاریخ کشت این نوع دانه روغنی با توجه به شرایط آب و هوایی در استان محدودیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان کشت پاییزه غلات و دانه های روغنی را با توجه به میزان بارش باران، وضعیت منابع آبی موجود در سد و رودخانه ها انجام می دهند که در چند ماه آینده سطح زیر کشت هر نوع محصول به دست خواهد آمد.

محمد زاده گفت: مشکلی در تامین کودشیمایی برای کشت محصولات پاییزه در استان وجود ندارد و سامانه مربوط برای کلزا باز است و برای سایر محصولات نیز فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشت کلزا در تناوب با گندم و جو در افزایش عملکرد محصول بسیار موثر است، افزود: رعایت این روش موجب کاهش و کنترل علف های هرز و بیماری های گندم می شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: کلزا یکی از گیاهان مناطق معتدل است و سازگاری خوبی هم با این نوع اقلیم دارد و البته در کنار آن، سایر دانه‌های روغنی از جمله آفتابگران و کنجد نیز در استان کشت می‌شود.

کد خبر: ۱۷۶٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      0 0
      یعنی کسی نیست که پیگیری کنه ببینم چرا دولت مطالبات گندمکاران رو امروز فردا میکنه
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      جرا کسی نیست صدای کشاورز را بشنود بعد از دو ماه پول گندم نمی دهند؟