۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶
 قطع دست رانت‌خواران و سودجویان با اجرای حاکمیت شرکتی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

قطع دست رانت‌خواران و سودجویان با اجرای حاکمیت شرکتی

نصراصفهانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: باید اقداماتی انجام داد تا دولت از قیمت گذاری دستوری کنار بکشد و این هدف را می توان از روش های مختلفی پی گیری کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، نصراصفهانی بیان داشت: در درجه اول می توان صورت های مالی فرضی را با فرض این که قیمت گذاری دستوری شکل نگیرد تدوین کرد و به دولت نشان داد که قیمت گذاری دستوری چه آسیبی به بازار سرمایه وارد می کند.

نصراصفهانی افزود: اما مشکل اصلی این است که خود ناشران بورسی خطاهای زیادی در مدیرت خود دارند و حاکمیت شرکتی در شرکت های بورسی اجرایی نمی شود.

این مدرس بازار سرمایه ابراز داشت: تعدادی از ناشران بورسی برخی از سودها را پنهان می کنند و به نوعی مدیران این سود ها را می دزدند زیرا نظارتی که باید در شرکت سهامی عام باشد نیست.

این فعال بازار سرمایه بیان داشت: دزدی مدیران از شرکت های خود در حالی صورت می گیرد که این مدیران به هیچ اصولی از حاکمیت شرکتی پایبند نیستند.

این تحلیل گر بازارهای مالی عنوان کرد: سازمان بورس باید با همراهی دولت و مجلس اصول حاکمیت شرکتی را اجرایی کند تا دست این افراد سود جو از شرکت های بورسی خالی شود.

مصطفی نصراصفهانی در پایان تاکید کرد: یکی از دلیلی که موجب شده است تا ناشران بورسی اعتراضی به دولت نداشته باشند این است که خود مدیران و هیئت مدیره این شرکت ها به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم توسط دولت منصوب شده اند. بنابراین این مدیران هیچ موقع از دولت شکایت نخواهد کرد در این جا به ضرب المثل معروف می رسیم که چاقو هیچ موقع دسته خودش را نمی برد.

کد خبر: ۱۷۶٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha