۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
ریزش مجدد ارزش یورو در برابر دلار| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش مجدد ارزش یورو در برابر دلار| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

نرخ جفت ارز EUR/USD در حال افزایش زیان به سمت ۰.۹۹۵۰ در معاملات روز دوشنبه اروپا بوده و به نظر می رسد این ریزش همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز EUR/USD در حال افزایش زیان به سمت ۰.۹۹۵۰ در معاملات روز دوشنبه اروپا است. در حالی که سرمایه گذاران در حال ارزیابی مجدد خود با احتساب سیاست های تهاجمی فدرال رزرو در بحبوحه افزایش خطرات ناشی از رکود در حال وقوع هستند، بهبود وضعیت دلار آمریکا نیز در بازار مشهود بوده و این رد حالیست که بیانیه آخر هفته گذشته بانک مرکزی اروپا نیز نتوانست یورو را از معرض سقوط در برابر دلار نجات دهد.

نرخ جفت ارز EUR/USD احتمالاً مقاومت ۵۰-DMA خود نزدیک ۱.۰۱۰۰ را هدف قرار می دهد، مگر اینکه به زیر سطح حمایت ۲۱-DMA نزدیک ۰.۹۹۹۰ کاهش یابد. با این حال، خط بالایی الگوی نمودار صعودی گُوِه نزولی، که اواخر ژوئن در حدود ۱.۰۱۵۰ ایجاد شد، به نظر یک مانع صعودی قوی در برابر این جفت ارز به حساب می آید.

ریزش مجدد ارزش یورو در برابر دلار| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

اما در میان تمامی شرایط فاندامنتال مثبت حاکم بر وضعیت فعلی دلار از جمله شاخص رو به بهبود ناشی از اعلام تصمیم فدرال ررزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی در ماه سپتامبر، سخنان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر دفاع آمریکا از تایوان در صورت بروز هرگونه حمله نظامی احتمالی چین به این جزیره، میزان ریسک پذیری بازار را افزایش داده که می تواند در صورت ادامه این لفاظی ها و افزایش بروز جنگ چدید، به ضرر دلار آمریکا تمام شود.

با اینحال، خطر احتمالی تضعیف شاخص دلار، تا به اینجای کار تاثیر مثبتی روی نرخ جفت ارز USD/EUR نگذاشته که دلیل آن نیز ارائه گزارش های اقتصادی نا مطلوب و نبود چشم انداز مثبت برای بهبود وضعیت اقتصاد اروپا طی هفته های آتی است.

کد خبر: ۱۷۶٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha