۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
نحوه تخصیص زمین به خانوارها اطلاع رسانی شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

نحوه تخصیص زمین به خانوارها اطلاع رسانی شود

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجریان باید اطلاعات مربوط به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و و مسکن به خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم را به صورت شفاف در اختیار متقاضیان قرار دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی در هیات وزیران مربوط به تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم در اجرای تکلیف مقرر در تبصره (۳) ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از قوانین مترقی و پیشرو برای بهبود وضعیت اقتصادی خانوادها بوده تا با آسایش بیشتری زندگی کنند. در این قانون به موارد مختلفی نظیر معیشت، تحصیل، حمل و نقل و همچنین مسکن خانواده‌ها توجه شده و امیدواریم با اجرای دقیق توسط دولت هدف مجلس شورای اسلامی در ایجاد مشوق برای فرزندآوری و تعدد فرزندان در خانواده در جهت سیاست های کلی جمعیت و خانواده مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جمعیت جوان محقق شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بی تردید تسهیلات حوزه مسکن یکی از عوامل موثر و تاثیرگذار بر فرزندآوری و افزایش جمعیت خانوارها است. لذا همانطور که در قانون هم به آن اشاره شده زمین و مسکن مطابق با آیین نامه اجرایی پس از تولد فرزند سوم به خانوارها داده می‌شود که نحوه ارائه باید به گونه‌ای باشد تا خانوارها مالک شده و بتوانند برای زمین‌های خود برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه زمین‌ها باید متناسب با محل زندگی و کار پدر و مادر انتخاب شود تا اعضای خانواده را در تردد با مشکل مواجه نشوند اظهار کرد: در غیر این صورت خانواده‌ها به ناچار زمین‌ها خود را به صورت قولنامه‌ای، صوری و ... واگذار کرده تا از پول آن استفاده کنند که این اقدام خطرناک موجب ورود واسطه‌ها و دلالان و در نهایت افزایش قیمت مسکن می‌شود. لذا هرچقدر اراضی راحت تر در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، قانون اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس با تاکید بر اینکه باید مطمئن شویم که زمین و مسکن های ارائه شده به خانواده هدف، دهک‌های پایین و فاقد مسکن رسیده و آنها در اولویت هستند، اظهار کرد: موقعیت زمین ها در اثر بخشی قانون نیز تاثیر بسیار زیادی داشته و مجری حتما باید به این مهم توجه کند.

وی با بیان اینکه مجریان باید اطلاعات قانون را به صورت شفاف در اختیار متقاضیان قرار دهند ادامه داد: متاسفانه هم اکنون این اتفاق رخ نداده و مجریان به سختی اطلاعاتی را در اختیار جامعه هدف و حتی مراجع قانونی قرار می‌دهند. شفاف سازی و توزیع دقیق، شیرینی اجرای قانون خوب را به کام مردم می نشاند.

کد خبر: ۱۷۶٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha