۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
نارضایتی مردم از سرعت اینترنت و سطح دسترسی ها| باشرایط ایده آل فاصله داریم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

نارضایتی مردم از سرعت اینترنت و سطح دسترسی ها| باشرایط ایده آل فاصله داریم

کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هنوز میزان دسترسی ها و سرعت اینترنت آثار بیرونی نداشته و به قدری نیست که باعث رضایت مردم شود.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به توسعه شبکه اینترنت در کشور و کاستی ها در این بخش بیان کرد: اینترنت یکی از ضروریات زندگی عموم مردم بوده و بخش های زیادی از فعالیت های اقتصادی جامعه در آن ظهور و بروز دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه شبکه اینترنت در جامعه باید یکی از اولویت های اصلی دولت قلمداد شود لذا دولت باید برای حل مشکل اینترنت مردم هم به لحاظ حجم و هم به لحاظ سرعت تلاش جدی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته دولت در زمینه عدم سرعت کافی و حجم مناسب اینترنت توجیهاتی داشته و تاکید دارد که در سال های گذشته سرمایه گذاری لازم در حوزه اینترنت انجام نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین ما همین موضوع را در حوزه عدم سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه های تولید برق داشتیم که باعث شد ما با قطعی برق رو به رو شویم. بنابراین عدم سرمایه گذاری در حوزه اینترنت هم ما را به این شرایط خواهد کشاند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه شبکه اینترنت باید جز اولویت های اساسی قلمداد شود، بیان کرد: گزارش های دولت فعلی در زمینه توسعه شبکه اینترنت حاکی از تلاش های جدی در زمینه افزایش ظرفیت دسترسی به عموم مردم به اینترنت و افزایش سرعت آن بوده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: البته هنوز میزان دسترسی ها و سرعت اینترنت آثار بیرونی نداشته و به قدری نیست که باعث افزایش سطح رضایت مردم شود چراکه مردم در این بخش هنوز دغدغه هایی را مطرح می کنند.

وی با اشاره به ادعای افزایش سرعت اینترنت از سوی برخی مسئولین بیان کرد: ما این ادعاها را رد نمی کنیم و ممکن است سرعت اینترنت هم یازده درصد افزایش پیدا کرده باشد اما این موضوع هنوز با وضع ایده ال فاصله دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات تعرفه گذاری در بخش اینترنت بیان کرد: به واقع سرمایه گذاری در صنعت اینترنت پر هزینه است و سرعت تحول فناوری در این صنعت بالاست لذا ممکن است ظرف چند سال تجهیزات فعلی از دور خارج شده و ما نیاز به تجهیزات جدید داشته باشیم بنابراین باید بهره برداری اقتصادی را هم در دستور کارمان قرار دهیم و بتوانیم با شرایط مناسب هم به لحاظ قیمت و هم کیفیت و خدمات امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش را فراهم کنیم.

کد خبر: ۱۷۶٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      0 0
      شوخی میکنین سرعت به این خوبی۱۸