۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
غول های خورشیدی شناور آذربایجان را روشن می کند

غول های خورشیدی شناور آذربایجان را روشن می کند

وزارت انرژی جمهوری آذربایجان با پشتیبانی مالی و فنی بانک توسعه آسیا در حال اجرای یک طرح آزمایشی در زمینه تبادل دانش و پشتیبانی فنی برای توسعه پنل های خورشیدی شناور با هدف ایجاد انرژی الکتریکی پاک می باشد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از ترند آذربایجان، نیروگاه های خورشیدی شناور نوع جدیدی از نیروگاه های خورشیدی با طراحی خاص هستند که محبوبیت آن ها به طور فزاینده ای در حال افزایش است.

مزیت دیگر اصلی این نیروگاههای شناور کاهش تبخیر آب در نواحی و اراضی خشک می باشد.

 رییس وزارت انرژی جمهوری آذربایجان در مصاحبه با ترندگفت پروژه ایجاد و ساخت سیستم پنل های خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات در دریاچه بایوک شور راه اندازی شده است.

وی افزود ساخت نیروگاه های خورشیدی شناور در شکل گیری نمونه های تجاری در جهت تشویق و مشارکت بخش خصوصی برای استفاده از انرژی خورشیدی و تقویت ظرفیت ملی در این منطقه از طریق آموزش و تولید انرژی الکتریکی پاک نقش دارد.

این مقام از وزارت افزود مناقصات برگزار می شود و پس از انتخاب شرکت های ذیربط، ساخت و ساز آغاز می گردد.

منابع تجدید پذیر می توانند جایگزین منابع انرژی مانند نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ شوند زیرا این منابع به هنگام سوختن دی اکسید کربن را به اتمسفر تبدیل میکنند و در نتیجه موجب افزایش اثر گلخانه ای و گرم شدن کره زمین می گردند.  بنابراین دلیل جستجو و استفاده از منابع جایگزین انرژی، لزوم دریافت آن از انرژی منابع طبیعی تجدید پذیر یا تقریباً غیرقابل استفاده می باشد.

گفتنی است که فرانسه دارای بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور در اروپا است، اما با رکورد جهانی که توسط چین در وسعت ۸۶ هکتاری که معادل مساحت ۱۲۰ زمین فوتبال راه اندازی شده، فاصله دارد.

همچنین نیروگاه خورشیدی شناور بر آب یک مگاواتی، با هدف تولید انرژی الکتریکی پاک برای نخستین بار در کشور ایران ساخته شده که در مساحت ۱۵ هزار مترمربع با سرمایه ‌بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان، نصب و بهره برداری خواهد شد. با بهره برداری از این نیروگاه، سالانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود.

کد خبر: ۱٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha