۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
نتیجه تحقق بخش نفتی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، ارزآوری است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

نتیجه تحقق بخش نفتی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، ارزآوری است

ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ارزآوری و اشتغال نتیجه تحقق بخش مرتبط به صنعت نفت و گاز در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، قاسم ساعدی، به بخش نفتی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: باید از خام‌فروشی به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده حرکت کنیم، در عین حال به افزایش تولید نفت خام نیز نیاز داریم، از این رو دولت باید کوتاهی‌های گذشته در این باره را نیز جبران کند.

وی با تأکید بر اینکه ارزآوری و اشتغال نتیجه تحقق بخش مرتبط به صنعت نفت و گاز در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه است، افزود: افزایش تولید در میدان‌های مشترک اهمیتی بسزا دارد بنابراین دولت باید این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهد و برای برداشت از این میدان‌ها بودجه و اعتبار خوبی در نظر گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت گاز و نفت موضوع دیگری است که مورد توجه قرار دارد و دولت و مجلس در این زمینه مأموریت دارند. مجلس می‌تواند با تسهیل قوانین و نظارت مؤثر و دولت با اجرای قانون به تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز کمک کند.

ساعدی اظهار کرد: تأکید بر تکمیل زنجیره ارزش در سیاست‌ها، به‌معنای افزایش اشتغال و ثروت در کشور است و باید نسبت به تحقق آنها در برنامه هفتم توسعه اهتمام لازم را داشته باشیم.

به گزارش شانا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی برنامه هفتم را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت تعیین شده است، به سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند.

در این ابلاغیه به موضوع افزایش حداکثری تولید نفت خام و گاز طبیعی در میدان‌های مشترک، افزایش ضریب بازیافت در میدان‌های مستقل و افزایش ارزش‌افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز اشاره شده است.

کد خبر: ۱۷۵٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha