۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
طول عمر گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون چقدر است؟

طول عمر گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون چقدر است؟

با این که گوشی‌های موبایل به یک ابزار ضروری در زندگی روزمره تبدیل شده‌اند، اما دوام بالایی ندارند. حتی بهترین و گران قیمت‌ترین گوشی موبایل هم می‌تواند در نهایت باعث ایجاد مشکل ‌شود.

به گزارش بازار،‌ با این که گوشی‌های موبایل به یک ابزار ضروری در زندگی روزمره تبدیل شده‌اند، اما دوام بالایی ندارند. حتی بهترین و گران قیمت‌ترین گوشی موبایل هم می‌تواند در نهایت باعث ایجاد مشکل ‌شود. آیا تا به حال فکر کرده‌اید طول عمر گوشی شما چه قدر است؟ در این مقاله به میانگین عمر گوشی های هوشمند و عواملی که روی آن تاثیرگذار هستند خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

میانگین طول عمر موبایل چه قدر است؟

هنوز اختلاف نظر زیادی میان کارشناسان درباره طول عمر یک گوشی موبایل وجود دارد. منابع زیادی بر این باورند که میانگین طول عمر گوشی های سامسونگ در حال حاضر ۲.۵ سال است. با این حال برخی دیگر مدعی هستند این زمان برای گوشی‌های نسل جدید در بازه ۱۵ الی ۱۸ ماه است.

طول عمر گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون چقدر است؟

معمولا گوشی‌های موبایلی که توسط برندهای بزرگ تولید شوند از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. اینطور که پیداست، گوشی‌های تولیدشده توسط آیفون، سامسونگ و شیائومی ماندگاری خوبی از خود نشان داده‌اند.

در این بخش میانگین طول عمر گوشی های سامسونگ ، هواوی، آیفون و شیائومی نمایش داده شده است:

  • عمر باتری گوشی آیفون ؛ ۴ الی ۸ سال
  • عمر گوشی های سامسونگ ؛ ۳ الی ۶ سال
  • عمر گوشی های شیائومی ؛ ۲ الی ۴ سال
  • عمر گوشی های هواوی؛ ۲ الی ۴ سال

با این که طول عمر گوشی‌های تولیدشده توسط برندهای مختلف نمایش داده شد، اما با رعایت نکات و به کارگیری روش‌های مختلف می‌توانید ماندگاری آن‌ها را افزایش دهید. برخی دستگاه‌ها در صورت رعایت نکات مهم در زمینه نگه‌داری می‌توانند بیشتر از ۵ سال دوام آورند. به عنوان مثال شما می‌توانید با رعایت نکات مهم، عمر گوشی های شیائومی را افزایش دهید.

تعداد زیادی از کاربران بعد از سه سال شاهد عملکرد ضعیف گوشی خواهند بود. معمولا در این مرحله سخت افزار قدیمی می‌شود، حتی اگر بروزرسانی سیستم عامل را انجام دهید. هنگامی که این اتفاق رخ دهد، امکان نصب برنامه جدید وجود ندارد.

در این شرایط متوجه ماندگاری پایین شارژ باتری می‌شوید. زمانی که عملکرد باتری کاهش یابد و امکان نصب برنامه وجود نداشته باشد، کاربران سراغ خرید گوشی جدید می‌روند. البته روش‌هایی برای افزایش طول عمر گوشی وجود دارد. به عنوان مثال، برای افزایش عمر آیفون ۱۱ روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. البته فراموش نکنید که در حالت کلی عمر باتری گوشی ایفون پایین است. اما همیشه راه‌هایی برای افزایش عمر آیفون ۱۱ و سری‌های دیگر این برند که قدیمی‌تر شده‌اند وجود دارد.

عوامل تاثیرگذار در طول عمر گوشی موبایل

طول عمر گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون چقدر است؟

فاکتورهای زیادی می‌توانند روی طول عمر گوشی موبایل تاثیرگذار باشند. در ادامه مهم‌ترین عوامل در افزایش طول عمر گوشی را معرفی خواهیم کرد.

۱: ضربه

آسیب یکی از بزرگ‌ترین دلایلی است که می‌تواند باعث کاهش طول عمر گوشی ‌شود. با این که شکستگی قابل تعمیر است، اما هزینه آن‌ها به اندازه‌ای است که خرید دستگاه جدید مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. به عنوان مثال، افتادن گوشی روی زمین می‌تواند باعث شکستن یا ترک خوردگی نمایشگر شود. هنگامی که تصمیم به تعمیر نمایشگر بگیرید، هزینه بالای آن به اندازه‌ای است که خرید یک گوشی جدید، ایده‌آل‌تر به نظر می‌رسد.

سلامت باتری

طول عمر گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون چقدر است؟

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار روی طول عمر گوشی موبایل، باتری است. باتری‌های موبایل به صورت متوسط بین ۵۰۰ الی ۸۰۰ چرخه شارژ دارند.

اگر دستگاه خود را چندین بار در طول روز شارژ کنید، طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند. گوشی‌های جدید دارای باتری‌های غیرقابل تعویض هستند. در صورت بروز مشکل برای باتری باید به مراکز مجاز تعمیر مراجعه کنید.

گرما برای باتری ضرر دارد. هنگامی که گوشی را در یک مکان گرم یا در مقابل نور خورشید قرار دهید، باتری‌ها به سختی کار خواهند کرد؛ این مسئله باعث کاهش عمر باتری می‌شود. همانطور که گفته شد، عمر باتری گوشی آیفون پایین تر بوده و باید از نکات مهم نگه‌داری به منظور افزایش آن استفاده کنید.

۳: سیستم عامل

معمولا گوشی‌های مبتنی بر اندروید یا iOS برای چند سال بروزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند. البته اپل از گوشی‌های قدیمی خود در زمینه انتشار سیستم عامل برای مدت زمان بیشتری پشتیبانی خواهد کرد. به عنوان مثال، سامسونگ بعد از عرضه مدل گلکسی S۲۲ Ultra وعده پشتیبانی ۴ سال را ارائه کرده است؛ این مدت زمان پشتیبانی برای نخستین بار توسط سامسونگ انجام می‌شود. پشتیبانی نرم افزار می‌تواند باعث طولانی شدن گوشی موبایل شود.

جمع بندی

طول عمر گوشی های موبایل وابسته به عوامل مهمی است. برندهای معتبر که در زمینه تولید گوشی‌های موبایل فعالیت دارند، قطعه‌های سخت افزاری باکیفیت را مورد استفاده قرار می‌دهند. این کار باعث می‌شود طول عمر دستگاه افزایش پیدا کند. در این مقاله به طول عمر گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون اشاره کردیم.

کد خبر: ۱۷۵٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha