۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
چند روش فوق العاده برای افزایش عمر باتری آیفون

چند روش فوق العاده برای افزایش عمر باتری آیفون

با این که گوشی‌ آیفون طرفداران زیادی دارد، اما همواره پایین بودن ظرفیت باتری آن سبب می‌شود گاها نارضایتی کاربران را به همراه دارد. برای افزایش طول عمر باتری آیفون روش‌های زیادی وجود دارد.

به گزارش بازار،‌ با این که گوشی‌ آیفون طرفداران زیادی دارد، اما همواره پایین بودن ظرفیت باتری آن سبب می‌شود گاها نارضایتی کاربران را به همراه دارد. برای افزایش طول عمر باتری آیفون روش‌های زیادی وجود دارد. می‌توانید با چند روش ساده ماندگاری شارژ و طول عمر باتری را افزایش دهید. ما در این مقاله قصد داریم روش‌های افزایش طول عمر باتری آیفون را آموزش دهیم.

سلامت باتری را بررسی کنید

قبل از انجام هر کاری برای افزایش طول عمر باتری باید سلامت آن را در آیفون بررسی کنید. برای انجام این کار از تنظیمات (Settings) وارد بخش باتری شوید. در ادامه باید روی گزینه سلامت باتری (Battery Health) ضربه بزنید تا بتوانید بیشترین ظرفیت موجود را مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر عدد ۹۵ درصد را مشاهده کردید، یعنی هنوز بیشتر ظرفیت باتری در دسترس قرار دارد و وضعیت آن قابل قبول است.

اگر میزان باتری را روی ۸۰ درصد مشاهده کردید، یعنی مصرف باتری به دلیل از دست رفتن ۲۰ درصد ظرفیت بیشتر از اندازه خواهد بود، اما هنوز روش‌هایی برای مدیریت مصرف باتری در آیفون وجود دارد. در ادامه شما را با روش‌های افزایش طول عمر باتری در گوشی‌های آیفون، آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با روش های کلیدی برای افزایش عمر گوشی های iPhone ۱۱ شرایط دستگاه را بهبود ببخشید.

۱: مدیریت روشنایی صفحه نمایش

زمانی که میزان نور نمایشگر گوشی آیفون را افزایش دهید، باتری دستگاه خیلی سریع‌تر تمام می‌شود و یکی از راه های افزایش عمر باتری آیفون کنترل میزان روشنایی آن خواهد بود. برای کاهش میزان روشنایی نور آیفون باید مرکز کنترل (Control Center) را بازگشایی کرده و نوار مخصوص روشنایی را به سمت پایین بکشید.

غیر فعال کردن روشنایی خودکار می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش عمر باتری آیفون داشته باشد. در غیر این صورت، ویژگی موردنظر در مواقع لزوم به صورت خودکار باعث افزایش نور نمایشگر می‌شود که همین مسئله تاثیر خود را در زمینه کاهش طول عمر باتری خواهد گذاشت.

برای غیرفعال کردن قابلیت تنظیم میزان نور صفحه نمایش باید از بخش تنظیمات (Settings)، دسترسی‌ها (Accessibility) را انتخاب کرده تا بتوانید وارد Display & Text Size شوید. شما باید به سمت پایین صفحه حرکت کرده و قابلیت روشنایی خودکار (Auto-Brightness) را انتخاب کنید.

چند روش فوق العاده برای افزایش عمر باتری آیفون

۲: فعال کردن حالت تاریک (Dark Mode)

شما می‌توانید با فعال کردن حالت تاریک گوشی آیفون، مصرف انرژی را کاهش دهید و به ین ترتیب، افزایش عمر باتری گوشی آیفون را رقم بزنید. برای انجام این کار باید از تنظیمات (Settings) وارد بخش Display & Brightness شوید و روی حالت تاریک (Dark) ضربه بزنید. همچنین شما می‌توانید از طریق بخش مرکز کنترل (Control Center) با فشار دادن و نگه داشتن نوار لغزنده روشنایی، قابلیت موردنظر را فعال کنید.

چند روش فوق العاده برای افزایش عمر باتری آیفون

۳: استفاده از حالت Low Power

این قابلیت در صرفه‌جویی و افزایش طول عمر باتری می‌تواند نقش زیادی داشته باشد. هنگامی که وارد حالت کم مصرف شوید، برخی از ویژگی‌های آیفون غیرفعال خواهند شد. به عنوان مثال، پشتیبان‌گیری خودکار iCloud، نمایش دریافت ایمیل، سیری و سایر موارد به صورت کامل غیرفعال می‌شوند.

هنگامی که سطح باتری به ۲۰ الی ۱۰ درصد کاهش یابد، تلفن از شما خواهد پرسید که آیا می‌خواهید وارد حالت موردنظر شوید یا خیر. شما می‌توانید قابلیت مصرف کم باتری را به صورت دستی فعال‌سازی کنید. برای انجام این کار از تنظیمات (Settings) وارد باتری (Battery) شوید تا بتوانید حالت Low Power Mode را فعال کنید.

۴: خاموش کردن همگام‌سازی ایمیل

در صورتی که روزانه ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کنید، مطمئن شوید قابلیت همگام‌سازی را غیر فعال کرده‌اید. شما می‌توانید به جای استفاده از قابلیت همگام‌سازی که می‌تواند تاثیر منفی زیادی روی مصرف باتری داشته باشد، فقط ایمیل‌ها را در بازه خاص دریافت کنید. برای تغییر ساز و کار ذکرشده می‌توانید از تنظیمات (Settings) وارد بخش ایمیل (Mail) شوید تا با انتخاب اکانت‌ها (Accounts) بتوانید Fetch New Data را انتخاب کنید. در قسمت بالای صفحه، نوار لغزنده Push را غیرفعال کنید، سپس در پایین روی گزینه Manual ضربه بزنید تا امکان تنظیم یک برنامه زمانی خاص فراهم شود.

۵: زمان قفل خودکار را کاهش دهید

قفل خودکار قابلیتی است که صفحه نمایش آیفون را پس از گذشت مدت زمان مشخص از عدم استفاده شما قفل می‌کند. شما می‌توانید مدت زمان موردنظر را از ۳۰ ثانیه الی ۵ دقیقه تعیین کنید. اگر قصد دارید عمر باتری گوشی را حفظ کنید، بهتر است کمترین زمان را انتخاب کنید.

برای روشن کردن قفل خودکار باید وارد تنظیمات شوید و از بخش نمایشگر و روشنایی (Display & Brightness)، قفل خودکار (Auto-Lock) را انتخاب کنید. مدت زمان مشخص را تعیین کرده تا صفحه تاریک شود.

۶: برنامه‌های ایمن را نصب کنید

آیفون اطلاعات برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید و بیشترین مصرف باتری را دارند، جمع‌آوری می‌کند. برای بررسی اطلاعات موردنظر باید از تنظیمات (Settings) وارد بخش باتری (Battery) شوید. این بخش به شما اعلام می‌کند که کدام برنامه در مدت زمان ۲۴ ساعت گذشته یا ۱۰ روز گذشته بیشترین باتری را مصرف کرده است.

در صورتی که فعالیت پس زمینه را زیر نام یک برنامه مشاهده کردید، به این معنا است که برنامه باتری آیفون شما را در حالی که به صورت کامل استفاده نمی‌کردید، خالی کرده است. برای جلوگیری از بروز مجدد اتفاق باید از تنظیمات وارد بخش عمومی (General) شوید و گزینه Background App Refresh را غیرفعال کنید. برای افزایش طول عمر باتری آیفون باید این مورد را هم مدنظر قرار دهید.

چند روش فوق العاده برای افزایش عمر باتری آیفون

۷: کنترل نوتیفیکیشن‌ها

هنگامی که اعلان را در گوشی آیفون دریافت کنید، نمایشگر روشن می‌شود و باتری مصرف خواهد کرد. با مدیریت این مورد، می‌توانید گامی مهم در جهت جلوگیری از افزایش سرعت مصرف باتری بردارید.

اگر قصد دارید نمایش اعلان‌ها را با نمایشگر روشن در آیفون خاموش کنید، باید وارد تنظیمات شوید و اعلان‌ها (Notifications) را انتخاب کنید. سپس یک برنامه را از لیست انتخاب کرده و گزینه Allow Notifications را غیر فعال کنید. اگر نمی‌خواهید اعلان‌های یک برنامه را برای همیشه خاموش کنید، روشن کردن Do Not Disturb در آیفون را فعال‌سازی کنید. این روش می‌تواند در افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون تاثیرگذار باشد.

جمع بندی

افزایش طول عمر باتری با رعایت نکات خاص و کلیدی امکان‌پذیر است. در صورتی که نسبت به خالی شدن زودهنگام شارژ باتری در گوشی آیفون خود گلایه دارید، بهتر است نکات را به ترتیب بررسی کرده و انجام دهید تا نتیجه تغییرات را با افزایش ماندگاری شارژ دستگاه مشاهده کنید. امیدواریم پاسخ به سوال چگونه عمر باتری گوشی آیفون را افزایش دهیم برای شما کاربردی باشد.

کد خبر: ۱۷۵٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha