۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
تنور داغ تخلف‌های میلیاردی در برخی نانوایی‌های فارس| بازرسی ورود کرد
بازرس کل فارس خبر داد؛

تنور داغ تخلف‌های میلیاردی در برخی نانوایی‌های فارس| بازرسی ورود کرد

شیراز- بازرس کل استان فارس گفت: برخی نانوایی‌ها برای بهره مندی از ۱۵ درصد یارانه دولتی، اقدام به ایجاد تراکنش‌های صوری در کارتخوان‌های خود کرده و سود صدها میلیونی در هر ماه نصیب خود می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بازرسی استان فارس، به دستور رییس منطقه ۳ سازمان و بازرس کل استان فارس، بازرسان این نهاد با بازدید سرزده از نانوایی‌ها نحوه عملکرد نانوایی‌ها و دستگاه‌های متولی طرح هوشمند سازی یارانه نان را بررسی کردند.

رییس منطقه ۳ سازمان و بازرس کل استان فارس گفت: برخی نانوایی‌ها برای بهره مندی از ۱۵ درصد یارانه دولتی، اقدام به ایجاد تراکنش‌های صوری در کارتخوان‌های خود کرده و سود صدها میلیونی در هر ماه نصیب خود می‌کنند.

کاظم اکرمی افزود: بررسی‌ها و بازدیدهای سرزده بازرسی کل استان فارس حاکی از تخلفات مالی در برخی نانوایی‌های فارس است.

وی ادامه داد: آن گونه که بررسی بازرسان نشان می‌دهد برخی نانوایان با تراکنش‌های ساختگی در کارتخوان‌های هوشمند خود، میزان فروش نان را بسیار بیش از واقعیت نشان می‌دهند تا بدین طریق از پاداش ۱۵درصدی یارانه دولتی به ازای فروش نان بهره‌مند شوند.

به گفته رییس منطقه ۳ سازمان و بازرس کل استان فارس، برآوردها حاکی است از مجموع کل تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های یاد شده، در مواردی بیش از ۷۰ درصد آن، غیرواقعی و صوری بوده و ده‌ها میلیارد ریال سود مازاد را عاید نانوایی‌های متخلف کرده است.

اکرمی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در طرح هوشمند سازی عرضه نان در دوماه خرداد و تیر، مجموع تراکنش‌های کارتخوان‌های هوشمند نصب شده در ۴۲ نانوایی متخلف ۳۴۲ میلیارد ریال بوده این در حالی است که احتمالا بیش از ۲۵۵ میلیارد ریال آن یعنی بالغ بر ۷۰درصد تراکنش ها، ساختگی و صوری بوده و در ازای این میزان تراکنش، نانی عرضه نشده است.

وی اظهار کرد: با احتساب پرداخت ۱۵درصد یارانه دولتی در قالب پاداش، نانوایی‌های متخلف از محل این تراکنش‌های ساختگی حدود ۳۷ میلیارد ریال سود نامتعارف را نصیب خود کرده و هزینه‌های دولت را بالا برده اند.

وی با اشاره به تخلفات برخی نانوایی‌های استان گفت: دستور بررسی و برخورد با نانوایی‌های متخلف توسط دستگاه متولی صادر شده و مراتب طی شرحی به مراجع قضایی صالح نیز اعلام شده است.
اکرمی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های دولتی نیز بررسی خواهد شد تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی باید پاسخگو باشند و در صورت احراز کوتاهی در مورد آن‌ها هم مطابق مقررات اقدام خواهد.

کد خبر: ۱۷۵٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha