۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
احداث «پالایشگاه های فراسرزمینی» با هدف تولید بنزین| تعدیل قیمت بنزین در کاهش مصرف آن تاثیری نداشت
عضو کمیسیون انرژی مجلس به بازار خبر داد

احداث «پالایشگاه های فراسرزمینی» با هدف تولید بنزین| تعدیل قیمت بنزین در کاهش مصرف آن تاثیری نداشت

مجید ناصری نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما چندین بار تعدیل قیمت بنزین داشته ایم و هر بار این مسئله در نتیجه میزان مصرف بنزین موثر نبوده است.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به موضوع واردات بنزین به کشور گفت: ما فعلا هیچ برنامه ای برای واردات بنزین به کشور نداریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت های خوبی در کشور برای تولید بنزین وجود دارد و ما می توانیم بنزین مورد نیاز را تولید و حتی صادر کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورت به کار گیری ظرفیت ها در بخش بنزین حتما می توانیم بنزین صادر کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مصرف بنزین در کشور ما بالا است، بیان کرد: برخی می گویند ارزان بودن قیمت بنزین یکی از دلایل مصرف بالای آن است. با این حال ما به تجربه دریافتیم که اگر این موضوع یکی از دلایل است اما دلیل اصلی نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان چرایی این مسئله گفت: ما در این بخش چندین بار تعدیل قیمت داشته ایم و هر بار این مسئله در نتیجه میزان مصرف بنزین موثر نبوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه وسائل نقلیه استانداردی در کشور تولید نمی شود، بیان کرد: این در حالی است که مصرف این وسائل نقلیه بالا است. مصرف بنزین وسائل نقلیه ما از متوسط جهانی بیشتر است و این مسئله باید به درستی اصلاح شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما ظرفیت های خوبی در کشور برای تولید بنزین داریم، گفت: همچنین ما بحث پالایشگاه های فراسرزمینی را مورد پیگیری قرار داده ایم. یعنی ما می توانیم در کشور هایی که بنزین دارند و اما نمی توانند به درستی از آن استفاده کنند پالایشگاه احداث کنیم و هم نفتشان را پالایش بدهیم و همان جا بنزین تولید کنیم. همچنین ما می توانیم این بنزین را به کشور وارد کنیم. با این حال ما برنامه ای برای واردات بنزین نداریم.

کد خبر: ۱۷۵٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha