۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
اشتغالزایی ۱۹ هزار نفری با افتتاح فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی کاشان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اشتغالزایی ۱۹ هزار نفری با افتتاح فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی کاشان

اصفهان - کاظمیان، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاشان گفت: با افتتاح فاز اول این منطقه برای بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

بهزاد کاظمیان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه ویژه اقتصادی کاشان اظهار داشت: این منطقه در کنار کریدور شمال جنوب و در جوار آزاد راه کاشان-تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه با افتتاح فاز نخست این منطقه برای ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی می شود، ابراز داشت: برای توسعه این منطقه در فاز نخست ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاشان با اشاره به اینکه تا به امروز و در قالب طرح های مختلف تولیدی و صنعتی ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای سرمایه گذاری جذب شده است، خاطرنشان کرد: تا به امروز بیش از پنج هکتار زمین به سرمایه گذاران واگذار شده است که ۱۴۵ اشتغال مستقیم را در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاشان برای سرمایه گذاران تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته است، گفت: معافیت مالیاتی، گمرکی، مشاوره و غیره از جمله این تسهیلات برای سرمایه گذاران در این منطقه است.

امکان استقرار صنایع شیمیایی و معدنی تخصصی

کاظمیان با بیان اینکه در این منطقه امکان استقرار صنایع شیمیایی و معدنی تخصصی دارد، افزود: برای این صنایع پهنه ای به مساحت ۲۳ هکتار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فرصت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کاشان برای توسعه صنایع معدنی خاطرنشان کرد: ساخت ماشین آلات و لوازم یدکی صنایع معدن، استخراج و ساختمان، تعمیرات ماشین آلات استخراج و انتقال و فرآوری برخی از فرصت های سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی در این منطقه است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاشان تاکید کرد: فرآوری، سورتینگ، دپو و صادرات فرآورده ها از طریق بندر خشک و جاده ای از دیگر فرصت های توسعه صنایع معدنی در منطقه ویژه اقتصادی کاشان است.

کد خبر: ۱۷۵٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha