۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
احداث ۱۱۰ هزار نیروگاه انشعابی در کشور

احداث ۱۱۰ هزار نیروگاه انشعابی در کشور

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، گفت: مقرر شد در سال اول ۱۱۰ هزار در سال اول نیروگاه انشعابی احداث شود.

به گزارش بازار، جعفر محمدنژاد سیگارودی در پنجمین نشست تخصصی که در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره وری و صرفه جویی انرژی با موضوع نیروگاه‌های انشعابی برگزار شد، با اشاره به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان، گفت: در کشور با توجه به ظرفیت موجود و ۳۰۰ روز آفتابی پرداختن به این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس در برنامه دولت سیزدهم توسعه ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا ادامه داد: در این برنامه ۷ هزار مگاوات به انرژی‌های خورشیدی اختصاص یافت که مقدمات آن در حال انجام است.

محمدنژاد سیگارودی گفت: توسعه نیروگاه‌های انشعابی نیز در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس طبق مصوبه معاون اول رئیس جمهور احداث پانصد و ۵۰ هزار موردتاکید قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی ساتبا گفت: احداث نیروگاه‌ها از طریق پرداخت تسهیلات با بهره کم به خانواده‌های کم برخوردار در مناطق محروم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده‌ها از طریق سازمان بسیج معرفی و پس از تایید نهایی به سازمان ساتبا معرفی خواهند شد و این‌ها به مدت ۲۰ سال ضمن تامین برق کشور از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

محمد نژاد سیگارودی گفت: ۵۲ شرکت برای تامین تجهیزات اعلام آمادگی کرده‌اند.

کد خبر: ۱۷۵٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha