۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
۵۷ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شد | نرخ بیکاری ۶.۱ درصد
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

۵۷ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شد | نرخ بیکاری ۶.۱ درصد

سمنان- کاشانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: از ابتدای سال تا نیمه شهریورماه پنج هزار و ۸۰۰ مورد اشتغال در استان ایجاد شد، گفت: ۵۷ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شده است.

جعفر کاشانی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه نرخ بیکاری استان سمنان طبق اعلام سامانه آمار کشور ۶.۱ درصد است، تاکید کرد: تا تاریخ ۱۵ شهریورماه ۵۸ درصد از تعهد اشتغال سالانه دستگاه‌های دولتی در سامانه رصد محقق شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان اشتغال ایجاد شده در استان و با بیان اینکه تعهد استان سمنان در ایجاد اشتغال در سامانه رصد برای سال ۱۴۰۱ حدوداً ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر است، تاکید کرد: نزدیک به ۵۷ درصد یا پنج هزار و ۸۰۰ شغل تا نیمه شهریورماه در استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد متعلق به دستگاه‌های اداری، طرح‌های اشتغال، تسهیلات بانکی و وزارت خانه‌های مرتبط مانند صمت، جهاد و ... است، تاکید کرد: استان سمنان در این شاخص توانسته رتبه دوم کشور را به دست بیاورد.

کاشانی با بیان اینکه اقدامات در خصوص کاهش نرخ بیکاری و تعهد اشتغال انجام دادیم که از جمله آنها انجام تعهدات دستگاه‌های اجرایی در تسهیلات، برون سپاری، اشتغال و ... است، گفت: نرخ بیکاری استان به پائین‌ترین میزان خود در سالیان اخیر رسیده است.

وی درباره استخدام های دولتی نیز، افزود: برخی دستگاه‌های ما تعهد اشتغال دولتی دارند مانند آموزش و پرورش که برای مثال استخدام معلمان را در دستور کار قرار می‌دهند که هنوز در آمار محقق شده از تعهد اشتغال دستگاه های دولتی استان لحاظ نشده است وگرنه آمار تعهد اشتغال زایی استان بیش از ۵۷ درصد خواهد بود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: آمار اشتغال دولتی ایجاد شده از سوی دستگاه‌ها هنوز احصا و در سامانه بارگذاری نشده است، گفت: با احتساب این آمارها قطعاً اشتغال ایجاد شده استان افزون نیز خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۵٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha