۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
سند نظام ملی نوآوری با تکیه بر پیوند دانشگاه و صنعت تدوین شود
در نشست سازمان ملی کارآفرینی مطرح شد

سند نظام ملی نوآوری با تکیه بر پیوند دانشگاه و صنعت تدوین شود

توجه به پیوند بین صنعت و دانشگاه و در عین حال استفاده از توانمندی‌های بازیگران خرد در سطح کلان تصمیم‌گیری، مطالبه بخش خصوصی در فرایند تدوین سند نظام ملی نوآوری است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سازمان ملی کارآفرینی با همراهی انجمن مدیریت فناوری ایران، نشست هم‌اندیشی سند نظام ملی نوآوری در حوزه آموزش عالی را برگزار کرد.

در این نشست مصطفی صفدری رنجبر، مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از نمایندگان بخش خصوصی، جامعه علمی و دانشگاهی، حضور داشتند.

نظام ملی نوآوری را مجموعه‌ای از نقش‌آفرینان بنگاهی و غیربنگاهی فعال در بخش دولتی و خصوصی تشکیل می‌دهند که تحت تاثیر تعدادی از نهادهای رسمی و غیررسمی، طرح‌های خاصی را به اجرا درمی‌آورند و با یکدیگر در تعامل و ارتباط هستند، به گونه‌ای که حاصل این کارکردها و تعاملات، خلق، اشاعه و به کارگیری انواع نوآوری‌‎های فناورانه، سازمانی و اجتماعی است و اهدافی همچون خلق ثروت، رفاه اجتماعی، امنیت، پایداری و تاب‌آوری را دنبال می‌کنند.

در این نشست فرصتی فراهم شد تا مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم علاوه بر تشریح انواع تحلیل‌ها در نظام نوآوری به ساختار اجرایی تدوین این سند و نقش مجریان آن اشاره کند.

در این نشست همچنین فعالان بخش خصوصی ضمن نقد و بررسی این سند، راهکارهای پیشنهادی خود را مطرح کردند. دراین راستا مهم‌ترین نکته‌ای که از سوی بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفت لزوم توجه به پیوند بین صنعت و دانشگاه و در عین حال استفاده از توانمندی‌های بازیگران خرد در سطح کلان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها بود.

فعالان اقتصادی بر این باورند چنانچه قرار باشد سند نظام ملی نوآوری در سطح مناسبی تهیه و اجرایی شود باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای تدوین هرچه بهتر آن استفاده کرد. بنابراین تجربیات فعالان صنعتی در کنار دانش دانشگاهیان می‌تواند در این رابطه موثر باشد.

کد خبر: ۱۷۵٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha