۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
سیاست حمایتی از عشایر کشور با صادرات و خرید تضمینی دام
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد

سیاست حمایتی از عشایر کشور با صادرات و خرید تضمینی دام

رئیس سازمان امور عشایر کشور از خرید تضمینی دام عشایر خبر داد و گفت: صادرات دام عشایر، سیاست حمایتی دیگری است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش بازار، عباس پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایر کشور با اعلام خرید تضمینی دام عشایر گفت: قیمت این خرید تضمینی ۱۸۲ هزارتومان به ازای هر کیلوگرم است.

پاپی زاده می‌گوید: صادرات دام عشایر، سیاست حمایتی دیگری است که در دستور کار قرار دارد.

این درحالیست که امسال به دلیل خشکسالی و کمبود علوفه در ییلاقات اردبیل و همچنین بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی به دلیل حذف ارز ترجیحی عشایر استان نه تنها برای گذران زمستان نتوانسته اند علوفه و جو تهیه کنند بلکه در ییلاق نیز دچار مشکل تامین علوفه و نهاده‌های دامی هستند.

مدیرکل امور عشایر اردبیل گفت: فقط ۲ درصد از عشایر توانسته اند برای زمستان نهاده تهیه کنند و اگر از طرف دولت حمایت نشوند مجبور به عرضه دام‌های خود در بازار هستند. این درحالیست که کوچ عشایر از ییلاقات در این منطقه بزودی یعنی از مهرماه شروع می‌شود.

طهماسب پور افزود: قیمت گوشت در بازار مابین ۱۶۰ تا ۲۲۰ هزار تومان است دام زنده عشایر توسط دلالان بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان خریداری می‌شود و در واقع سود به جیب دلالان رفته و عشایر متحمل زیان می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون قیمت تمام شده دام زنده ۱۳۰ هزار تومان است و باید دولت از محل حذف ارز ترجیحی اقدام به خرید تضمینی دام زنده عشایر به قیمت تمام شده کند که در غیر این صورت عشایر شاهسون استان دام‌های خود را به نازلترین قیمت به فروش می‌رسانند و دامداری را ترک خواهند کرد.

عشایر استان اردبیل با یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه بیش از ۱۰ هزار تُن گوشت قرمز کشور را تامین می‌کنند.

کد خبر: ۱۷۵٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      5 0
      مگه نظر ما دامدارا برای شما مهمه
    • دامدار بخت برگشته بی انگیزه IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      1 0
      چراانقدر دست دست میکنید همه ورشکست شدن دامدارها تورا به خدا قسمتان میدیم هر کاری میکنید زوتر ماراز این بی انگیزگی در بیارید اگه قیمتها درست نمیکنید بگید تا ما تکلیف خودمان بدانیم
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      2 0
      سلام به دامدار سه ساله ظلم میشه امسال سال اخره که با گرانی نهاده و پایین امدن قیمت دام ونداشتن مشتری به دلیل ۴برابری قیمت نهاده دامداری تعطیل میشه
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
      0 0
      ۶ ماه است که قرار صادرات بشه که با سنگ اندازی جهاد هنوز انجام نشده.خرید تضمینی هم نصف قیمت تمام‌شده هست واقعا با این همه ظلم شک میکنم که در جمهوری اسلامی زندگی می کنم.