۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
تعدد بیمه‌ها رقابت ناسالم در این حوزه را رقم زده است
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی بیمه ایران:

تعدد بیمه‌ها رقابت ناسالم در این حوزه را رقم زده است

اردبیل - عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران گفت: تعدد و تکثر شرکت‌های بیمه‌ای رقابت ناسالمی را در ارائه خدمات به وجود آورده که مطلوب نیست.

بهزاد سالمی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تعدد و تکثر شرکت‌های بیمه‌ای به نفع فعالان این صنعت نیست و باید در این زمینه ساماندهی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای در راستای توسعه شبکه فروش و پورتفوی خود اقدام به راه‌اندازی نمایندگی‌های فروش می‌کنند که متاسفانه جذب نمایندگان جدید به خاطر شرایط غیرتخصصی و اغلب به روش سفارشی به کارآمدی صنعت بیمه ضربه می‌زند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران افزود: این رویکرد پورتفوی صنعت بیمه را با اختلال روبرو کرده و باعث بروز رقابت ناسالم و کارشکنی‌هایی می‌شود که در این بین وعده و وعیدهای کذب و بی‌نتیجه حیثیت این صنعت را نیز به نوعی مخدوش می‌کند.

سالمی ادامه داد: این روند سبب تقسیم پورتفوی صنعت بیمه بین نمایندگان حاضر و کاهش درآمدهای روزانه شاغلان این صنعت شده و نارضایتی‌هایی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: به جای ارائه ایده‌های جدید و طرح‌های نوین در صنعت بیمه صدور مجوزهای متکثر در این زمینه سبب بروز مشکلات شده و بیمه‌گذاران را نیز با مشکلات و نارسائی‌هایی روبرو کرده است.

بیمه عمر همچنان در عزلت

رئیس سابق هیئت مدیره انجم صنفی نمایندگان بیمه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بیمه عمر هرچند سال روند روبه جلویی را در نزد آحاد مردم پیدا می‌کند اما نیازمند فرهنگسازی گسترده است تا شهروندان با آشنایی کامل از مزایای بیمه عمر در این زمینه استفاده کنند.

سالمی افزود: البته بخشی از این نارسائی‌ها مربوط به کم‌کاری شبکه فروش است که نتوانسته‌اند اطلاعات کاملی را در اختیار بیمه‌گزاران قرار دهند.

وی گفت: هرچند نسبت به سال‌های گذشته فرهنگ بیمه عمر در استان اردبیل و اقبال خانواده‌ها روند صعودی به خود گرفته ولی همچنان با شرایط مطلوب جهانی و کشورهای پیشرفته فاصله داریم که ضرورت دارد در این زمینه موضوع تبلیغات و فرهنگسازی را جدی بگیریم.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران تصریح کرد: در فروش بیمه‌نامه‌ها یکی از دغدغه‌های شبکه فروش بحث مالیات است و در کنار آن وصول حق بیمه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه سختی‌های خاص خود را دارد.

سالمی اظهار کرد: تمام مسئولیت‌ها اعم از مالی و حقوقی برعهده نمایندگان و صادرکنندگان بیمه نامه‌ها است که گاه این خود مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

یکسان‌سازی نرخ‌ها در راستای تحقق رقابت

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای اندیشه زرین اردبیل خاطرنشان کرد: امکان رقابت در بین شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به یکسان‌سازی نرخ‌ها بیش از گذشته است و شرکت‌های بیمه در اغلب رشته‌ها نرخ‌های یکسانی را اعلام کرده و توان رقابتی خود را در جذب بیمه‌گزاران ارتقا می‌دهند.

سالمی افزود: برخی از بیمه‌ها با نرخ‌شکنی تنها قصد صدور بیمه‌نامه را دارند و گاه در قبال خسارت‌های وارد شده هیچ مسئولیت و تعهدی را قبول نمی‌کنند.

وی به بخشنامه بیمه مرکزی و اقدام شایسته بیمه ایران در تمدید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تا ۱۵ اردیبهشت ماه به دلیل شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: از ۱۵ اردیبهشت بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه تدریجی حق بیمه خود را تسویه کرده و افرادی که بیمه آنها مربوط به سال ۹۸ بوده  با همان نرخ قدیم بیمه‌نامه جدید دریافت کنند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران تصریح کرد: تا ۱۵ اردیبهشت بدون اخذ جریمه و دیرکرد بیمه‌نامه شخص ثالث صادر می‌شود و برای سایر بیمه‌نامه‌ها شامل بدنه، آتش‌سوزی و مسئولیت نیز همین مهلت ارائه شده تا بیمه‌گزاران دغدغه‌ای از بابت تمدید بیمه‌نامه‌ها نداشته باشند.

سالمی از راه‌اندازی سامانه آنلاین برای ارائه خدمات الکترونیکی به بیمه‌گزاران خبر داد و اظهار کرد: شرکت بیمه اندیشه زرین اقدام به راه‌اندازی این سامانه و ارائه خدمات به صورت آنلاین کرده تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات خود را به صورت نوین ارائه کند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران گفت: در سالجاری تلاش می‌کنیم تا با جذب نیروهای واجد شرایط نمایندگی شرکت بیمه زرین را در سایر شهرستان‌ها به ویژه مشگین‌شهر، نیر و خلخال راه‌اندازی کنیم که امیدواریم مقدمات این کار به سرعت فراهم آید.

سالمی در پایان خاطرنشان کرد: در حمایت از حافظان سلامت به ویژه کادر پرستاری با ارائه تخفیفات و تسهیلات ویژه سعی می‌کنیم در صدور بیمه‌نامه‌های مسئولیت، بدنه و آتش‌سوزی و حق بیمه ثالث خودرو با تقسیط بلندمدت اقدام کنیم.

کد خبر: ۱۷٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha