۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
ایجاد شهرک غذا و دارو در تفت| صنایع پایین دستی بخش کشاورزی تقویت می‌شوند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ایجاد شهرک غذا و دارو در تفت| صنایع پایین دستی بخش کشاورزی تقویت می‌شوند

یزد- دهشیری، فرماندار تفت با اشاره به اقلیم شهرستان تفت و دور بودن آن از منابع معدنی برای توسعه صنعتی و معدنی، ایجاد شهرک غذا و دارو و صنایع پایین دستی و دور شدن از خام فروشی را مسیر توسعه آن دانست.

محمد دهشیری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر در این حوزه بخش خصوصی وارد کار شده و در شهرک غذا و دارو سرمایه گذار ۸۰۰ میلیاردی با طرح توسعه ۱۲۰۰ میلیاردی پای کار آمده و پروژه دیگری در شهرک غذا و دارو با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیاردی در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اهمیت تدوین نقشه راه توسعه شهرستان تفت افزود: این شهرستان توان صنعتی شدن مثل سایر شهرستان های استان را ندارد و نیازی هم در این زمینه احساس نمی شود زیرا صنعتی شدن تفت به اقلیم آن آسیب وارد می کند.

فرماندار تفت گفت: شهرستان تفت یک شهرستان گردشگری است و اصل کار صنایع باید ویژگی های دانش بنیانی و کم آبخواهی و هم زیستی با اقلیم را داشته باشد.

دهشیری با تاکید بر اینکه تفت با وجود معادن بسیار، یک شهرستان معدنی یا یک شهرستان صنعتی تعریف نشده، محور توسعه شهرستان را بحث گردشگری منطبق بر برنامه‌های تحولی استان دانست.

وی گفت: در بخش صنعتی اهتمام به توسعه صنایع پاک و دانش بنیان داریم که در همین راستا در کنار تمرکز بر ایجاد شهرک غذا و دارو در شهرستان، توسعه صنایع پایین دستی محصولات باغی و زارعی را در بخش کشاورزی شهرستان در دستور کار قرار داده ایم.

دهشیری ادامه داد: توجه به دامداری صنعتی و انرژی‌های پاک هم در روند توسعه استان پیش بینی شده است که در مورد اخیر سرمایه گذار برای نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی ورود کرده و در حال پیگیری است که امیدواریم با این برنامه ها روند توسعه شهرستان را تسریع کرده و رونق اقتصادی را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۷۵٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha