۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
 «طرح‌های غیرقیمتی» وزارت نفت با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و واردات بنزین اجرا شده‌اند
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

«طرح‌های غیرقیمتی» وزارت نفت با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و واردات بنزین اجرا شده‌اند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و واردات بنزین «طرح‌های غیرقیمتی» را اجرایی کرده است چراکه این طرح کنترل مصرف را به دنبال داشته و مانع از افزایش قیمت بنزین می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فریدون عباسی درباره طرح‌های غیرقیمتی وزارت نفت که با هدف کنترل مصرف بنزین و کاهش قاچاق سوخت اجرایی شده است، گفت: از آنجا که سفرها و رفت و آمدها پس از کاهش اپیدمی کرونا افزایش پیدا کرده، مصرف بنزین نیز افزایش پیدا کرده و این مسئله ناترازی تولید و مصرف را به دنبال داشته است لذا به گفته کارشناسان و مسئولان ادامه شرایط فعلی واردات بنزین را به دنبال دارد.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به یقین واردات این محصول هزینه‌های بسیاری برای دولت خواهد داشت تا جایی که دیگر نخواهد توانست بنزین را به همان قیمت ۳ هزار تومان بفروشد به همین دلیل وزارت نفت با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و واردات بنزین "طرح‌های غیرقیمتی" را اجرایی کرده است چراکه این طرح کنترل مصرف را به دنبال داشته و مانع از واردات و افزایش قیمت بنزین می‌شود.

به گفته وی در جریان اجرای طرح‌های غیرقیمتی وزارت نفت سهمیه آزاد کارت‌های سوخت از ۲۵۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر کاهش پیدا کرده که این کار کنترل مصرف و قاچاق را به دنبال داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید در کنار اجرای این طرح‌ها تولید بنزین را افزایش دهد، افزود: این کار نیاز به سرمایه‌گذاری برای گسترش پالایشگاه‌ها دارد، هرچند طی سال‌های گذشته سیاست بر پایه عدم ساخت پالایشگاه بوده و ساخت پالایشگاه زمان‌بر است بنابراین در این مدت دولت باید به کمک مردم مصرف را کنترل کند تا نخواهیم مجبور به واردات و افزایش قیمت بنزین شویم.

کد خبر: ۱۷۵٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha