۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
سود چندانی از گرانی گوشت قرمز به دامدار نمی رسد
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

سود چندانی از گرانی گوشت قرمز به دامدار نمی رسد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نصف قیمت پرداختی مصرف کنندگان گوشت به دست دامداران می‌رسد و در مسیر عرضه، دلالان سردخانه داران و قصابی‌ها سود بیشتری را دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اختلاف قیمت غیرمنطقی بین دام زنده و گوشت عرضه شده در قصابی ها، گفت: اختلاف قیمت غیرمنطقی مطرح شده حاصل عملکرد واسطه‌ها در بازار است و دامداران از این مبالغ بهره‌مند نمی‌شوند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی رغم بالا بودن قیمت تمام شده تولید گوشت قرمز برای دامداران به واسطه حذف ارز دولتی واردات نهاده‌های دامی، نصف سود واسطه‌ها نیز به دامداران نمی‌رسد، ادامه داد: دولت و شرکت پشتیبانی امور دام باید دام را از دامداران با احتساب قیمت تمام شده و سود متعارف از دامداران خریداری کند و به دست مصرف کنندگان برساند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه شرکت پشتیبانی امور دام در زمینه خرید دام مازاد دامداران به خوبی عمل نکرده و واسطه‌ها و دلالان دام را در شرایطی که دامداران در زمینه تامین نقدینگی و نهاده‌ها دچار مشکل شده‌اند با قیمت پایین خریداری می‌کنند و به بازار عرضه می‌کند.

محمودزاده با بیان اینکه دامداران طی یک الی دو سال دام را پرورش می‌دهند اما سود واسطه‌ها با صرف زمان یک ماه بیش از دامداران است، تصریح کرد: نصف قیمت پرداختی مصرف کنندگان گوشت به دست دامداران می‌رسد و در مسیر عرضه، دلالان سردخانه داران و قصابی‌ها سود بیشتری را دریافت می‌کنند.

کد خبر: ۱۷۵٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha