۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۶
ذخایر آبزیان در خلیج فارس کاهش یافته است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ذخایر آبزیان در خلیج فارس کاهش یافته است

بوشهر- بازدار مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: وضعیت ذخایر آبزیان در خلیج فارس کاهش یافته و این وضعیت نگران کننده است.

علی بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تجارت دریایی و اقتصاد دریامحور از اساسی‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم در استان بوشهر است که امسال برنامه‌های متنوعی در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: شیلات استان بوشهر در سال جاری نسبت به واگذاری چندین سایت پرورش میگو و همچنین پرورش ماهی در قفس در شهرستان‌های ساحلی اقدام کرده که برآورد می‌کنیم در یکی دو سال آینده بیش از ۵ هزار شغل مستقیم ایجاد کند.

مدیر کل شیلات استان بوشهر با اشاره به فصل برداشت و صید میگو در آب‌های خلیج فارس خاطر نشان کرد: بیش از یکماه از زمان آغاز صید میگو گذشته و میزان صید نسبت به سنوات گذشته کاهش محسوسی داشته و تاکنون حدود یک‌هزار و دویست تن میگو صید شده است.

بازدار تصریح کرد: در سال گذشته طی یکماه نخست بیش از ۱۵۰۰ تن میگو صید شد و این کاهش صید نشان دهنده کاهش ذخایر آبزیان است.

وی بیان کرد: هر سال که می‌گذرد میزان ذخایر آبزیان به ویژه میگو در خلیج فارس کاهش می‌یابد و با وجود ممنوعیت صید در اکثر ماه‌های سال، لکن وضعیت ذخایر آبزیان مطلوب نیست و نگران کننده است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: از ۱۲ هزار خانواده جامعه صیادی حمایت می‌کنیم و برای بهبود وضعیت معیشتی این عزیزان و بیمه آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

کد خبر: ۱۷۵٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha