۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
۳۰ هزار تن خرما از استان بوشهر صادر می‌شود
مدیر کل جهاد استان بوشهر:

۳۰ هزار تن خرما از استان بوشهر صادر می‌شود

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از صادرات بیش از ۳۰ هزار تن خرما از استان به کشورهای مختلف خبر داد.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه برداشت خرما به اواخر خود نزدیک شده است اظهار داشت: امسال پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۷۵ هزار تن خرما را داریم که تاکنون به این رقم نزدیک شده‌ایم.

وی افزود: بیش از ۱۲۰ هزار تن از خرمای تولیدی استان بوشهر از نوع کبکاب است که مشتریان خاص خود را در داخل و خارج از کشور دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: بازاریابی و فروش محصولات نخیلات همواره از دغدغه‌های تولیدکنندگان است و امسال با تلاش نمایندگان مجلس شاهد رونق بهتری در فروش خرما هستیم.

منفرد تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ هزار تن خرما از استان بوشهر به روسیه و هند و پاکستان و قزاقستان و امارات و قطر صادر می‌شود که علاوه بر درآمد ارزی، وضعیت معیشتی نخلداران را بهبود می‌بخشد.

وی یادآور شد: بیش از ۴.۵ میلیون اصله نخل بارور در استان بوشهر وجود دارد و با بارور شدن ۱.۵ میلیون اصله نخل جدید، تولیدات نخیلات استان بوشهر به بیش از ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با وجود رشد دو برابری قیمت خرما، به دلیل هزینه های جانبی، تولیدکنندگان خرما کماکان مشکلاتی دارند که امیدواریم با افزایش صادرات به اهداف مورد نظر برسیم.

کد خبر: ۱۷۵٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha