۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
ریزش جفت ارز دلار/روپیه ادامه خواهد داشت| تعیین اهداف نرخ
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش جفت ارز دلار/روپیه ادامه خواهد داشت| تعیین اهداف نرخ

نرخ برابری جفت ارز USD/INR، این هفته در پی عقب نشینی شاخص دلار آمریکا کاهش یافته و به پایین ترین سطح ۷۹.۲۸ سقوط کرد که بسیار کمتر از بالاترین سطح ۸۰.۱۰ هفته گذشته بود.

به گزارش بازار، نرخ برابری جفت ارز USD/INR، این هفته در پی عقب نشینی شاخص دلار آمریکا کاهش یافته و به پایین ترین سطح ۷۹.۲۸ سقوط کرد که بسیار کمتر از بالاترین سطح ۸۰.۱۰ هفته گذشته بود.

علاوه بر دلار، روپیه هند نیز بیش از ۷ درصد از پایین ترین سطح خود در سال جاری و ۱۲ درصد از پایین ترین سطح خود در سال ۲۰۲۰ سقوط کرده است.

نرخ USD/INR واکنش ملایمی به داده های اقتصادی تلفیقی هند نشان داد. بر اساس گزارش آژانس آمار هند، تورم این کشور از ۶.۷۱ درصد در ماه ژوئیه به ۷.۰ درصد در ماه آگوست رسیده است. این افزایش بالاتر از میانگین مورد تخمین ۶.۹۰ درصد مد نظر دولت هند بوده و بالاترین میزان از جولای امسال محسوب می شود. داده های دیگر نشان می دهد که تولید صنعتی هند ۲.۴ درصد افزایش یافته است.

داده‌های کلیدی بعدی که باید مد نظر داشته باشیم، داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آینده آمریکا خواهد بود. اقتصاددانان انتظار دارند که شاخص CPI از ۰.۰% در ژوئیه به -۰.۱% در آگوست کاهش یابد. انتظار می رود روند تورم آمریکا نیز برای دومین ماه متوالی ریزشی شده و از ۸.۵ درصد به ۸.۱ درصد کاهش یابد.

از سوی دیگر، تحلیلگران انتظار دارند که تورم عمومی بدون تغییر در نقطه ۰.۳ درصد به صورت ماهانه باقی بماند. سپس آنها انتظار دارند که CPI اصلی از ۵.۹٪ به ۶.۱٪ افزایش یابد. با این حال، تحلیلگران انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه های آینده لحن جنگ طلبانه خود را حفظ کند.

پیش بینی نرخ USD/INR

ریزش جفت ارز دلار/روپیه ادامه خواهد داشت| تعیین اهداف نرخ

نمودار دو ساعته نشان می دهد که نرخ USD/INR در چند روز گذشته روند کاهشی آهسته ای را تجربه کرده و از بالاترین سطح خود یعنی ۷۹.۹۵ در هفته گذشته به رقم فعلی ۷۳.۲۸ فعلی سقوط کرده است. همچنین به زیر میانگین متحرک ۲۵ و ۵۰ دوره ای حرکت کرده است. این جفت همچنین یک الگوی فنجان و دسته معکوس تشکیل داده است.

بنابراین، جفت ارز دلار/روپیه به احتمال زیاد سقوط خواهد کرد و فروشندگان سطح حمایت کلیدی بعدی را در نقطه ۷۸.۵۰ هدف قرار می دهند. حرکت بالاتر از مقاومت در ۷۹.۴۰ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha