۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
تشدید نظارت ها بر کیفیت و بهداشت فرآورده های خام دامی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد

تشدید نظارت ها بر کیفیت و بهداشت فرآورده های خام دامی

رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی گفت: نظارت بهداشتی اکیپ های سیار و مستقر ما در ایام خاصی مانند ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ صبح شروع می شود و تا زمان فعالیت مراکز عرضه و فروشگاه ها ادامه دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به اعمال بازدید و نظارت های بهداشتی در ۳۶۵ روز سال از مزرعه تا سفره مردم گفت: نظارت های بهداشتی اکیپ های سیار و مستقر در ایام خاصی مانند ماه مبارک رمضان، عید نوروز، عید قربان و عید فطر از ساعت ۸ صبح شروع می شود و تا زمان فعالیت مراکز عرضه و فروشگاه ها ادامه دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به وجود هزار تن فرآورده خام دامی مانند شیر، عسل، تخم مرغ، گوشت قرمز و آبزیان و ماکیان افزود: اگر این فرآورده های خام دامی شرایط نگهداری مناسب یا تاریخ انقضا نداشته باشند قطعاً از چرخه توزیع خارج و با دستور مقامات قضایی معدوم می شوند.

این مقام مسئول در "مجله صبحگاهی رادیو گفت و گو"، یادآور شد: بیش از ۶۰۰ تن فرآورده خام دامی در ۱۵ روز طرح تشدید نظارت نوروزی غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شدند.

رفیعی پور در پایان برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفت وگو، با اشاره به دقت ویژه و نظارت سازمان دامپزشکی کشور بر کیفیت و بهداشت فرآورده های خام دامی تأکید کرد: فروشندگان و رانندگان نیز باید با رعایت حفاظت فردی و مسائل ایمنی و بهداشتی مانند استفاده از لباس و دستکش و کلاه از انتقال ویروس خطرناک کرونا به فرآورده های خام دامی جلوگیری کنند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

کد خبر: ۱۷٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha