۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
افزایش عملکرد برداشت گندم با مدیریت منابع| ۴۰درصد گندم گلستان درجه یک است
دبیرخانه کشاورز گلستان؛

افزایش عملکرد برداشت گندم با مدیریت منابع| ۴۰درصد گندم گلستان درجه یک است

گرگان- ایمانی، دبیرخانه کشاورز گلستان گفت: تنها ۴۰ درصد گندم گلستان درجه یک است و کشاورز می تواند با مدیریت منابع، افزایش عملکرد در برداشت کمی و کیفی گندم را داشته باشد.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۴۰ درصد گندم گلستان در ردیف گندم های درجه یک قرار دارد که درصد گلتون و پروتئین آن بیشتر از ۱۲ است.

دبیرخانه کشاورز گلستان افزود: تمام گندم استان قابلیت استفاده در بحث نانوایی را دارد، اما گندم هایی که درصد پروتئین آنها ببیشتر است در حوزه صنعت و برای تولید نان حجیم، ماکارونی، شیرینی، رشته و دیگر موارد استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه استان های دیگری نیز در کشور وجود دارند که از لحاظ کیفیت همتراز با گلستان هستند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مدیریت منابع آب، خاک، نیروی انسانی و همچنین بهره وری از تکنولوژی را برای تولیدات کشاورزی ارتقا دهیم، تولیدات محصولات کشاورزی از لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا خواهد کرد.

ایمانی گفت: بسیاری مواقع دیده می شود که شهرهایی از اقلیم یکسان برخوردار هستند اما برداشت کشاورزان از مزارع گندم متفاوت است به عنوان مثال یک کشاورز سه تُن برداشت و کشاورز دیگر تا شش تن برداشت دارد.

دبیر خانه کشاورز گلستان با اشاره به این مساله که مدیریت منابع باعث تفاوت در عملکرد برداشت گندم می شود، افزود: متاسفانه در این خصوص اطلاع رسانی مناسبی از سوی حوزه ترویج جهاد کشاورزی استان انجام نمی شود.

ایمانی در پایان متذکر شد: اگر کشاورزان مدیریت منابع داشته باشند با هزینه کم، برداشت گندم در مزارع را از سه تُن به شش تن می رسد که این مساله سبب خواهد شد بیش از ۳۰ میلیون تومان افزایش درآمد برای گندمکار رقم بخورد.

کد خبر: ۱۷۴٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha