۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
صادرات سازه های گلخانه ای به کشورهای همسایه

صادرات سازه های گلخانه ای به کشورهای همسایه

ایران از واردکننده سازه‌های گلخانه‌ای به صادرکننده این سازه هابه کشورهای همسایه تبدیل شده است.

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم که در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد، با بیان اینکه از سال ۸۵ تا سال ۹۵ وارد کننده سازه‌های گلخانه‌ای به کشور بوده‌ایم، افزود امروزه بسیاری از کشورهای همسایه خدمات را از کشور ما می‌گیرند و حضور چند کشور در این نمایشگاه بیانگر این است که بخش صنعتی ایران و گلخانه‌سازان اثبات کردند که در حال رسیدن به قله هستند.

برومندی افزود: با توجه به محدودیت‌ها و برنامه‌هایی که در قالب اسناد بالادستی نظام به ما ابلاغ شده است از جمله اقتصاد مقاومتی، باید سطح گلخانه‌های کشور را ارتقا دهیم و سبزی و صیفی را از فضای باز به داخل گلخانه‌ها منتقل کنیم که این موضوع در برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی دیده شده است.

برومندی یادآورشد برای تحول اساسی در بخش کشاورزی، بیش از ۲۵ هزار گلخانه در کشور ایجاد شده که از این تعداد ۱۵ هزار گلخانه در سال‌های اخیر و براساس برنامه اقتصاد مقاومتی بوده که حاصل تلاش‌های همکاران بخش تحقیقات ما است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد در وزارت جهاد کشاورزی ماموریت بسیار مهمی تحت عنوان امنیت غذایی کشور، حفظ آن و تولید پایدار محصولات کشاورزی را برعهده داریم که این موضوع تکلیف مهمی است و با توجه به تمام محدودیت‌ها به لحاظ اقلیمی و بودجه‌ای در یک سال اخیر، دولت سیزدهم توفیقات ارزشمندی را در کشور به دست آورده است.

برومندی با تاکید بر توسعه گلخانه‌ها خاطرنشان کرد: در بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی سبزی و صیفی کشت می‌شود و باید بهره‌وری در تولید بالا برود.
پنجمین نمایشگاه کشاورزی آیفارم تا روز پنج شنبه ۲۴ شهریور ماه در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برپا خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۴٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha