۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
تشریح عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام در زلزله میانه / تمام امکانات در اختیار مردم است
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

تشریح عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام در زلزله میانه / تمام امکانات در اختیار مردم است

تبریز- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آذربایجان شرقی عملکرد این ستاد در زلزله میانه و سراب را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مصباح ربانی روز یک شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه تمام امکانات ستاد اجرایی فرمان امام در اختیار مردم و نظام است، افزود: مأموریت ستاد محرومیت زدایی در مناطق محروم بوده و هر کجا که محرومیت باشد، ستاد آنجا حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد احسان اجتماعی و بنیاد برکت از زیرشاخه‌های این ستاد است، ادامه داد: فعالیت ستاد اجرایی در دو بخش عمرانی و اجتماعی بوده و اجرای طرح مسکن ارزان قیمت برای افراد نیازمند از دیگر برنامه‌های ما است.

ربانی سپس با اشاره به اینکه حدود یک میلیون بسته غذایی رایگان در سطح کشور در ایام ماه رمضان توزیع می‌شود، گفت: سهم استان آذربایجان شرقی از این تعداد ۲۸ هزار بسته به ارزش ۶ میلیارد تومان است.

وی به فعالیت‌های دیگر ستاد اجرایی فرمان امام در آذربایجان شرقی اشاره داشت و گفت: تمام امکانات ستاد برای مقابله با کرونا پای کار است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بنگاه‌داری اقتصادی نمی‌کند، گفت: تبادلات لیستی برای جلوگیری از موازنه‌کاری در توزیع از دیگر برنامه‌های ما است.

ربانی با بیان اینکه ستاد تاکنون ۵۰۰ هزار عدد ماسک در آذربایجان شرقی توزیع کرده است ادامه داد: برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنیم. ستاد برای داخلی سازی کیت‌های تشخیص کرونا نیز مشارکت دارد.

وی با بیان اینکه خیران استان نیز می‌توانند در اجرای این طرح با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان همراهی کنند، افزود: خیران هر تعداد بسته معیشتی که خریداری و اهدا کنند، ستاد نیز به میزان همان تعداد، بسته معیشتی برای نیازمندان تدارک خواهد بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آذربایجان شرقی اشتغالزایی و کمک به توسعه طرح‌های اشتغالزا در مناطق محروم و روستایی را از جمله اهداف این ستاد اعلام کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های ستاد در بحث زلزله سراب و میانه نیز گفت: در زلزله سال گذشته میانه و سراب این ستاد با تهیه ۱۰۰ کانکس و ۳۶ باب سرویس بهداشتی، اهدای ۴۰۰ رأس دام در بین روستاییان و توزیع ۴۰ هزار وعده غذایی گرم به یاری زلزله زدگان شتافت.

ربانی سپس گفت: همچنین بنیاد برکات در حوزه اشتغال نیز با جدیت ورود کرده که در استان نیز در زمینه ایجاد اشتغال‌های خرد به خصوص در شهرستان‌های آذرشهر و مراغه توسط تسهیلگران بنیاد، تلاش‌هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تسهیلگران به مدت چندین سال در کنار جامعه هدف، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند که در طول سال ۹۸، در شهرستان‌های آذرشهر و مراغه ۷۰۰ طرح مصوب و زمینه ایجاد اشتغال برای دوهزار و ۳۰۰ نفر ایجاد شده است.

وی افزود: این ستاد برای طرح‌های اشتغال زایی ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با اقساط ۳۶ ماهه پرداخت می‌کند که در سال گذشته برای ۷۰۰ طرح مصوب در شهرستان‌های مراغه و آذرشهر تسهیلات پرداخت شد.

کد خبر: ۱۷٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha