۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
تشکیل ۴ پرونده تخلف ارزی در آذربایجان غربی به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال
رییس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

تشکیل ۴ پرونده تخلف ارزی در آذربایجان غربی به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال

ارومیه - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل چهار پرونده تخلف ارزی در آذربایجان غربی با ارزش سه هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی ظهر یکشنبه در جمع مدیران حوزه بازرسی و نظارت سازمان و در محل سازمان صمت استان گفت: در ارزیابی عملکرد سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در حوزه بازرسی و رسیدگی به تخلفات در سال ۹۸، آذربایجان غربی با انجام بیش از ۱۳۸ هزار مورد بازرسی و افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال ۹۷ در بین ۳۲ سازمان در کشور، رتبه دوم را کسب کرده است.

وی در ادامه به تشریح عملکرد طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ پرداخت و گفت: در طرح ویژه نوروز امسال با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور و استان همچنین اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیل شدن فعالیت های صنفی و خدماتی، ۱۸ هزار و ۳۵۲ مورد بازرسی از واحد های صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی انجام و ۹۲۵ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴۳ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو از موقعیت پیش آمده در استان ۱۳۱ فقره پرونده تخلفات اقلام بهداشتی و مورد نیاز برای مبارزه با کرونا به ارزش بیش از چهار میلیارد و ۵۶۴ میلیون ریال با عمده تخلفات احتکار، گرانفروشی و عدم ارائه کالا تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی بیشتر ارجاع شد.

بابایی بیان کرد: در حوزه ارزی بعد از نظارت و بررسی پرونده اشخاص حقیقی و حقوقی که از نظام بانکی ارز دولتی دریافت کرده بودند، چهار فقره پرونده تخلف با عنوان عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از سه هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

کد خبر: ۱۷٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha