۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
تنها ۵درصد از هدف صادرات ۳ میلیون راسی دام مازاد عشایر اجرایی شد
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

تنها ۵درصد از هدف صادرات ۳ میلیون راسی دام مازاد عشایر اجرایی شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: میزان صادرات دام زنده مازاد عشایر متاسفانه حدود ۵ درصد از هدف صادرات ۳ میلیون راسی بوده که این مسئله قابل قبول نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص صادرات دام مازاد عشایر، گفت: مقرر شده بود که شرکت‌هایی مانند تعاونی دامداران و تعاون روستایی حدود ۳ میلیون راس دام مازاد و غیرمولد عشایر را صادر کنند اما متاسفانه کمتر از ده درصد از میزان تعیین شده نیز اجرا نگردید و مجوزهای لازم به این موضوع داده نشد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در کنار توقف صادرات دام مازاد عشایر شاهد افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز دامداران نیز هستیم و این موضوع باعث شده تا دام غیرمولد بر روی دست دامداران و عشایر باقی بماند، ادامه داد: دامداران مجبور هستند برای تامین معیشت خود دام را با قیمت بسیار پایین در اختیار کشتارگاه‌ها قرار دهند و تداوم این مسئله به معنای از بین رفتن و تعطیلی حوزه دامداری است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرار شده بود تا در شرایطی که ارز دولتی اختصاص یافته به واردات نهاده‌های دامی قطع شده، اجازه داده شود به صورت مقطعی ۲ تا ۳ میلیون راس دام زنده غیرمولد صادر شود، عنوان کرد: آزادسازی مقطعی صادرات دام باعث می‌شد دامداران با تامین نقدینگی مورد نیاز خود، نسبت به تولید گوشت قرمز مورد نیاز کشور اقدام کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: میزان صادرات دام زنده مازاد عشایر متاسفانه حدود ۵ درصد از هدف صادرات ۳ میلیون راسی بوده که این مسئله قابل قبول نیست.

کد خبر: ۱۷۴٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha