۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
ظرفیت صنایع تبدیلی در اردبیل باید افزایش یابد| خام‌فروشی آفت بخش کشاورزی
کارآفرین نمونه کشور در گفتگو با بازار؛

ظرفیت صنایع تبدیلی در اردبیل باید افزایش یابد| خام‌فروشی آفت بخش کشاورزی

اردبیل - کارآفرین نمونه کشور و مشاور کسب و کار صنایع تبدیلی ایران گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی در استان اردبیل قابل افزایش است و نباید محدود به فعالیت‌های فعلی شود.

حسن عبدالله‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استان اردبیل قطب تولید محصول سیب‌زمینی، گیاهان دارویی و انواع میوه‌های سردرختی است که در این سه بخش نیازمند توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی محصولات است.

وی از خام‌فروشی محصولات کشاورزی به عنوان آفت و حرکت ضد اشتغال و تولید یاد کرد و گفت: باید به هر شکل ممکن به توسعه صنایع تبدیلی کمک کنیم که در این زمینه جمعی از دانش‌آموختگان علمی دانشگاه‌های استان اردبیل گردهم آمدند تا با تولید پنج تا ۶ نوع دستگاه صنایع فرآوری و تبدیلی به توسعه و تقویت این صنعت پردرآمد و پرسود در کشور و استان اردبیل کمک کنند.

در چند سال اخیر به رغم توسعه صنایع تبدیلی در استان اردبیل همچنان نیازمند ترغیب و تشویق فعالان بخش کشاورزی برای توسعه صنایع تبدیلی هستیم.

فعالان بخش کشاورزی باید بیشتر با ابعاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی آشنا شوند

کارآفرین نمونه کشور و مشاور کسب و کار صنایع تبدیلی ایران تصریح کرد: در چند سال اخیر به رغم توسعه صنایع تبدیلی در استان اردبیل همچنان نیازمند ترغیب و تشویق فعالان بخش کشاورزی برای توسعه صنایع تبدیلی هستیم.

عبدالله زاده اظهار کرد: امیدواریم با همت مسئولان در نهادها و دستگاه‌های مختلف همایشی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای بزرگ به صورت علمی و عملی برگزار شود تا فعالان بخش کشاورزی بیشتر با ابعاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی آشنایی پیدا کرده و در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی مناسبی را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: پیشنهاد ما این است که در مناطق مختلف استان با رویکرد فرهنگسازی در این زمینه اقدامات عملیاتی و آگاه‌سازی‌ها به درستی انجام شود تا ما به صورت فراگیر بتوانیم توسعه صنایع تبدیلی و درآمد حاصل از آن به همراه ارزش افزوده بالا را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

سالانه بیش از ۱۷ میلیارد تومان درآمد از فروش دستگاه‌های حوزه صنایع تبدیلی در داخل و خارج از کشور داریم

مشاور کسب و کار صنایع تبدیلی ایران ظرفیت واحد تولیدی ماشین‌سازی اردبیل را در تولید پنج دستگاه با هدف عرضه دستگاه‌های تولید لواشک، چیپس میوه، لواشک مجلسی، چیپس سیب‌زمینی، خلال سیب‌زمینی، چیپس میوه و ماشین‌آلات صنایع لبنی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم با تولید و عرضه این ماشین‌آلات به توسعه صنایع تبدیلی کمک کرده و حتی در بازاریابی در این بخش به صورت مستقیم ورود پیدا کنیم.

عبدالله‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر این مجموعه با تولید پنج دستگاه متنوع فرصت اشتغال ۱۲ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده و طرح توسعه‌ای نیز در شهرک الهیه اردبیل در دست اقدام داریم که قطعا با خرید ماشین‌آلات و تجهیزات مناسب و استفاده از نیروی متخصص و تکنسین توان و ظرفیت تولید خود را افزایش خواهیم داد.

مدرس صنایع تبدیلی بیان کرد: سالانه بیش از ۱۷ میلیارد تومان درآمد از فروش دستگاه‌های حوزه صنایع تبدیلی در داخل و خارج از کشور داریم و در حال حاضر آماده صادرات محصولات خود به عراق، آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان و کشورهای آفریقایی را داریم.

قطعا استان اردبیل با داشتن ظرفیت‌های خوب تولید سیب‌زمینی، گیاهان دارویی و میوه می‌تواند به یک بستر مناسب در توسعه صنایع تبدیلی به صورت کارگاهی و حتی مجموعه‌های تولیدی خانگی تبدیل شود.

اردبیل بستر مناسب برای توسعه صنایع تبدیلی به صورت کارگاهی

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با راه‌اندازی خط تولید و دستگاه‌های صنایع تبدیلی قطعا آمادگی ارائه مشاوره در حوزه صنایع تبدیلی را داریم.

عبدالله زاده اظهار کرد: قطعا استان اردبیل با داشتن ظرفیت‌های خوب تولید سیب‌زمینی، گیاهان دارویی و میوه می‌تواند به یک بستر مناسب در توسعه صنایع تبدیلی به صورت کارگاهی و حتی مجموعه‌های تولیدی خانگی تبدیل شود.

مشاور کسب و کار صنایع تبدیلی ایران تصریح کرد: ما سابقه تحویل دستگاه‌های خشک‌کن میوه را در شمال استان داریم ولی متأسفانه به دلیل سهل‌انگاری در نگهداری این دستگاه‌ها ما نتوانستیم این اقدام را در تولید میوه به صورت چیپس ادامه دهیم که قطعا آمادگی توسعه صنایع مرتبط را در سطح استان اردبیل و شهرستان‌های مختلف داریم.

کد خبر: ۱۷۴٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha