۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
عشــــــایر استان سمنان تسهیلات تامیـــن علوفه دریافت می‌کنند | سقف وام ۱۰۰میلیون تومان
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

عشــــــایر استان سمنان تسهیلات تامیـــن علوفه دریافت می‌کنند | سقف وام ۱۰۰میلیون تومان

سمنان- جلالی مدیرکل امور عشایری استان سمنان از پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به عشایر استان خبر داد و گفت: این وام ها برای تامین علوفه پرداخت می شود.

علی اصغر جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه خرید دام مازاد از جمله مشکلاتی است که عشایر ما در استان سمنان با آن درگیر هستند، ابراز کرد: این مشکلات در کنار کمبود نقدینگی عشایر برای تامین نهاده‌های دامی در نشست شورای عشایری استان سمنان مطرح و تصمیمات خوبی نیز در این ارتباط گرفته شده است.

وی افزود: از بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه اعتبارات خوبی برای عشایر مصوب شد تا بتوانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانکی برخودار شوند تا بخشی از تامین مالی این قشر را برای خرید علوفه‌های دامی رفع شود.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با اشاره به مشکلات عشایر استان در بخش تامین نیازهای کوچ، گفت: عشایر ما از بابت مشکلاتی که در کوچ دام‌هایشان پدید می‌آید و به خصوص تامین سوخت، هر ساله ضررهای مالی می‌کنند.

خرید دام مازاد از جمله مشکلاتی است که عشایر ما در استان سمنان با آن درگیر هستند

جلالی گفت: برای پوشش این مشکلات، مقرر شده تا کمیته های تخصصی تشکیل شود تا در زمان کوچ عشایر بتوانیم تامین درستی در زمینه سوخت و آب رسانی و ... داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری ۳۵ پروژه در حوزه عشایر به بهره برداری رسید که نشان از نگاه خوب دولت به این قشر تامین کننده گوشت و لبنیات استان دارد، گفت: این طرح‌ها در حوزه آب‌رسانی، راه و ... بود که توانست بخشی از نیاز عشایر را تامین کند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان بیان کرد: از محل سفر آبان ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی برای امور عشایر به خصوص راه و بهداشت و درمان و ... اختصاص یافته که به مرور مشمول طرح ها می‌شود.

به گزارش بازار، عشایر استان سمنان منبع تولید گوشت و لبنیات همچنین صنایع دستی و گردشگری هستند. لبنیات سنگسر مانند آروشه و کشک و کره گوسفندی، با قیمت های بسیار بالا در مغازه های شمال تهران متقاضی فراوان دارد اما این قشر همواره مشکلات عدیده‌ای برای صادرات و فروش محصولات‌شان داشته‌اند.

کد خبر: ۱۷۴٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha