۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
کلاهبرداری اینترنتی با فریب شارژ ارزان‌قیمت

کلاهبرداری اینترنتی با فریب شارژ ارزان‌قیمت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل راه‌اندازی صفحه فیشنگ با ترفند خرید شارژ تلفن‌همراه ارزان قیمت خبر داد.

به گزارش بازار، سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز ۵۰ میلیون تومان از حساب بانکی‌اش، توسط فرد یا افرادی ناشناس، رسیدگی به این پرونده در دستورکار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد جهت خرید شارژ تلفن‌همراه در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بوده که با یک سایت مواجه شده که شارژهای بسیار ارزان قیمتی داشت، وی بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کرده و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه می‌شود و تمام موجودی حسابش را از دست می‌دهد.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فرد یا افرادی تحت عنوان شارژ ارزان قیمت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ گودرزی عنوان داشت: متخصصین سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به دست آورده و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت و گفت با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ ارزان قیمت، قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش می‌باشد را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات خریدهای آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتما از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند. کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری در میان بگذارید.

کد خبر: ۱۷۴٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha