۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
احداث ۵۴۰ واحد ویلایی در پروژه مسکن ملی مهریز و نواب| تجلی روح معماری ایرانی- اسلامی در ساختمان ها
توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صورت گرفت

احداث ۵۴۰ واحد ویلایی در پروژه مسکن ملی مهریز و نواب| تجلی روح معماری ایرانی- اسلامی در ساختمان ها

گروه توسعه ساختمان تدبیر در اقدامی نو، ۵۴۰ واحد از پروژه مسکن اقدام ملی شهرستان های مهریز و نواب استان یزد را متناسب با معماری ایرانی- اسلامی به صورت ویلایی ساخته است.

بازار؛ گروه مسکن: تاریخچه معماری نشان می دهد که ایرانیان برای ساختن ساختمان های خود در اقلیم های مختلف روش های متفاوتی را به کار می گرفتند. در این میان یکی از هنرمند ترین اقوام ایران در موضوع معماری، اهالی استان یزد هستند که در طول تاریخ با توجه به اقلیم این استان از این هنر استفاده و سبک معماری ایرانی- اسلامی و منحصر به فردی ایجاد کردند.

از این رو وقتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی خود به موضوع مسکن اقدام ملی وارد شد، تصمیم گرفت تا جای ممکن احترام به اقوام، نواحی، هنر و عرف حاکم بر زندگی مردم منطقه را مورد توجه قرار دهد.

احداث ۵۴۰ واحد ویلایی در پروژه مسکن ملی مهریز و نواب| تجلی روح معماری ایرانی- اسلامی در ساختمان ها

احداث ۵۴۰ واحد ویلایی با رعایت اصول معماری سنتی

سید سیاوش پیرزاده، مدیر نظارت و راهبری پروژه های هلدینگ ساختمان تدبیر ضمن بیان مطالب فوق به بازار گفت: گروه توسعه ساختمان تدبیر در پروژه مسکن اقدام ملی مهریز و نواب یزد بخش عمده ای از پروژه را مطابق اصول معماری ایرانی- اسلامی و اقلیم استان یزد پایه ریزی کرد و موفق شد حدود ۵۴۰ واحد از پروژه مسکن اقدام ملی استان یزد را به صورت ویلایی اجرا کند.

گروه توسعه ساختمان تدبیر در پروژه مسکن اقدام ملی مهریز و نواب یزد بخش عمده ای از پروژه را مطابق اصول معماری ایرانی- اسلامی و اقلیم استان یزد پایه ریزی کرد و موفق شد حدود ۵۴۰ واحد از پروژه مسکن اقدام ملی استان یزد را به صورت ویلایی اجرا کند

در پروژه مسکن اقدام ملی مهریز و نواب یزد بخش عمده ای از پروژه را مطابق اصول معماری ایرانی- اسلامی و اقلیم استان یزد پایه ریزی کرد و موفق شد حدود ۵۴۰ واحد از پروژه مسکن اقدام ملی استان یزد را به صورت ویلایی اجرا کند.

احداث ۵۴۰ واحد ویلایی در پروژه مسکن ملی مهریز و نواب| تجلی روح معماری ایرانی- اسلامی در ساختمان ها

وی با اشاره به تعداد پروژه های اجرایی شده مسکن اقدام ملی در شهرستان های استان یزد اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل پروژه ۵۰۰ واحدی مهریز یزد می شود که در سه فاز در تاریخ ۱۵/۱۱/۹۹ با مساحت کل ۱۹ هزار و ۴۵۰ مترمربع شروع شد که طبق برنامه زمانبندی باید فاز یک آن در تاریخ ۱۱/۱۲/۱۴۰۱ و فاز ۲ و ۳ در تاریخ ۱۱/۲/۱۴۰۲ به بهره برداری می رسید که با توجه به سرعت اجرا و عملکرد مثبت پیمانکار فاز یک پروژه به اتمام رسیده و واحدها در حال تحویل به ساکنان آنها است.

مدیر نظارت و راهبری پروژه های هلدینگ ساختمان تدبیر ادامه داد: پروژه ۴۰ واحدی نواب یزد نیز در تاریخ ۱/۶/۹۹ شروع و طبق برنامه در تاریخ ۱/۲/۱۴۰۱ به اتمام رسید و به مالکین تحویل شد.

استفاده از ظرفیت بومی استان یزد در اجرای پروژه ها

پیرزاده با اشاره به اینکه گروه توسعه ساختمان تدبیر در اجرای پروژه مسکن اقدام ملی، ویژگی های معماری ایرانی- اسلامی مورد توجه ویژه قرار داده است، گفت: استفاده از این سبک معماری علی رغم ایجاد هزینه‌های بیشتر، باعث شد مردم این شهر احساس خوشایند تری نسبت به مجموعه داشته باشند.

احداث ۵۴۰ واحد ویلایی در پروژه مسکن ملی مهریز و نواب| تجلی روح معماری ایرانی- اسلامی در ساختمان ها

وی اضافه کرد: از آنجا که وظیفه ستاد اجرایی فرمان امام خدمت به آحاد مردم این سرزمین است، پروژه ها بر اساس رعایت اقلیم منطقه اجرا شد. در حال حاضر تمام واحدهای این مجموعه دارای حیاط و ایوان آفتاب گیر است. دیوارهای قطور در طرح های قدیمی با مصالح عایق بندی جدید جایگزین شده است و از توان علمی فرزندان این استان هم استفاده مطلوب شده است.

تمام مصالح مورد استفاده در پروژه از بهترین تولید کنندگان داخل استان یزد تهیه شده تا ضمن افزایش کیفیت ساختمان، تطابق اقلیمی بیشتری جهت ایجاد فضای شایسته برای مصرف کننده داشته باشد و تمام اهالی استان از فواید و عواید آن منتفع شوند

مدیر نظارت و راهبری پروژه های هلدینگ ساختمان تدبیر در خصوص مصالحی در ساخت واحدهای مسکن اقدام ملی به کار رفته تاکید کرد: تمام مصالح مورد استفاده در این پروژه حتی المقدور از بهترین تولید کنندگان داخل استان تهیه شده تا ضمن افزایش کیفیت ساختمان، تطابق اقلیمی بیشتری جهت ایجاد فضای شایسته برای مصرف کننده داشته باشد و منابع ساخت را در استان به جریان بیندازد تا تمام اهالی استان یزد از فواید و عواید این پروژه منتفع شوند.

پیرزاده با اشاره به استقبالی که از ساختمان مسکن اقدام ملی مطابق با معماری ایرانی- اسلامی شده است، اضافه کرد: در این رابطه گروه توسعه ساختمان تدبیر بنا دارد در سایر پروژه های خود این رویه بومی سازی را حفظ کند؛ لذا پروژه های مسکن اقدام ملی شهر جدید ایوانکی نیز با همین رویکرد آغاز شده اند.

کد خبر: ۱۷۴٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha