۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
۱۶ هزار متقاضی مجرد در طرح نهضت ملی مسکن زنجان ثبت نام کرده اند
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

۱۶ هزار متقاضی مجرد در طرح نهضت ملی مسکن زنجان ثبت نام کرده اند

زنجان- بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: ۱۶ هزار متقاضی مجردی در استان زنجان که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده بودند حذف نشده‌اند و برای اولویت های بعدی هستند.

مسعود بیات منش در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تاکنون در شهر زنجان ۱۸ هزار واحد مسکونی جانمایی شده و در دست احداث است، گفت: در سطح زنجان حدود ۴۸ هزار نفر برای مسکن در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، طبق پالایش ها حدود ۱۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند، ابراز کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مهرآرا و کوی زیتون که زمین وجود داشت تخصیص زمین داده شده است.

بیات منش با بیان اینکه اگر با سیاست‌های سال‌های گذشته پیش برویم، دلالان و املاکی‌های مسکن فربه‌تر خواهند شد،تاکید کرد: اراضی خالی شهر زنجان شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به تعریف کمربندی، تنها نقطه ای که ما بین کمربندی و شهر باقی مانده در ذیل غربی شهر زنجان و در محدوده اراضی ثمین ۲ به مساحت حدود ۱۳۰ هکتار است که برای این اراضی درخواست الحاق به محدوده شهری انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه ۱۶ هزار متقاضی مجرد در استان زنجان که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده بودند حذف نشده‌اند و برای اولویت های بعدی هستند،افزود: شهر زنجان برای جمعیت حدود ۵۴۰ هزار نفر جا دارد.

بیات منش تصریح کرد: سیاستهایی که در ۱۰ سال دولت قبل بود فقط این بود که بافت‌های فرسوده آباد شود و اجازه گسترش شهر داده نشد و نگاه تک وجهی موجب شد قیمت زمین و مسکن در زنجان افزایش پیدا کند.

وی افزود: خوشبختانه در شهر زنجان تامین زمین و ساخت مسکن با اقدام قانونی و کارشناسی انجام می‌شود و در شهر زنجان الحاق به محدوده در سال ۷۸ با ۸۰ هکتار زمین در گلشهر و پونک و شهرک فرهنگیان انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: طی ۲۱ سال گذشته افزایش جمعیت رخ داده و طبق دستورات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور باید به سمت تامین مسکن و حتی به سمت ویلا سازی رفت هر چند در زنجان اجازه افزایش طبقات را نداریم.

بیات منش گفت: تا پایان زمان قانون طرح جهش تولید مسکن سه سال زمان باقی‌مانده و در طول این سه سال متقاضیان واجد شرایط از زنجان در این طرح ثبت نام خواهند کرد و باید زمین تامین شود.

کد خبر: ۱۷۴٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد خدیو IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      5 0
      واقعیت من چهار قسط 40 میلیونی تومانی پرداخت کردم دیگه توان پرداخت ندارم مدیر راه شهر سازی زنجان توی پخش رادیویی قول دادن که بنده رو به مراکز حمایتی معرفی کنند که البته قول خشک و خالی بود طی تماس تلفنی بهم گفتن پرداخت نکنی حذف میکنیم
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 0
      چندتا باید قسط پ40تومنی پرداخت بشه