۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
کمیسیون کشاورزی موضوع کشتار دام‌های مکروه و غیرحلال را بررسی می کند
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

کمیسیون کشاورزی موضوع کشتار دام‌های مکروه و غیرحلال را بررسی می کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تشخیص نوع و کیفیت گوشت در قصابی‌ها برای عموم مردم مشکل است و این وظیفه برعهده سازمان دامپزشکی می‌باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص کشتار دام‌های مکروه و غیرحلال و توزیع گوشت آن در بازار، گفت: این موضوع را از طریق سازمان دامپزشکی پیگیری کرده‌ام و این سازمان اعلام می‌کند از طریق مبادی غیر مجاز و قصابی‌های فاقد پروانه این گوشت‌ها توزیع شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشتار دام‌های مکروه و غیرحلال و فروش آن در مبادی غیرقانونی و فاقد پروانه مسئولیت سازمان دامپزشکی را کم نمی‌کند زیرا این سازمان باید در اصل با اینگونه مبادی مبارزه و متخلفین را به مراجع قضائی معرفی کند، ادامه داد: قصابی‌هایی که مجوز و پروانه ندارند باید بیشتر در تیررس و دید سازمان دامپزشکی باشند و توجیحات ارائه شده قابل قبول نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید با فروشگاه‌های غیرمجاز گوشت به شدت برخورد و آنها را پلمپ کنند، عنوان کرد: در شرایطی که قیمت گوشت قرمز افزایش پیدا می‌کند و قدرت تامین معیشت مردم کاهش پیدا می‌کند شاهد حضور و فعالیت سودجویان در بازار هستیم و مقابله شدید با این افراد وظیفه تمامی دستگاه‌های نظارتی و قضائی است.

وی با اشاره به اینکه تشخیص نوع و کیفیت گوشت در قصابی‌ها برای عموم مردم مشکل است و این وظیفه برعهده سازمان دامپزشکی می‌باشد، ادامه داد: باید دستگاه‌های نظارتی با متخلفین و توزیع کنندگان گوشت غیرسالم و غیرحلال در بازار با اشد مجازات برخورد کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس در اولین هفته پس از پایان دوره حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه موضوع کشتار و توزیع گوشت دام‌های مکروه و غیرحلال را در دستور کار خود قرار می‌دهد و آن را بررسی می‌کند.

کد خبر: ۱۷۴٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha