۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
 پایانه مرزی مهران بسته است/ فعالیت مجدد منوط به اجازه ستاد مبارزه با کرونا
مدیرکل گمرکات ایلام:

پایانه مرزی مهران بسته است/ فعالیت مجدد منوط به اجازه ستاد مبارزه با کرونا

ایلام - مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: در حال حاضر پایانه مرزی مهران بسته است و هیچ گونه فعالیت تجاری از این مرز انجام نمی شود و فعالیت مجدد منوط به اجازه ستاد مبارزه با کرونا است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی گمرکات ایلام، روح الله غلامی اظهار کرد: مراودات تجاری در مرز مهران در ماه پایانی سال با توجه به شیوع ویروس کرونا با توافق طرفین و رعایت مسائل بهداشتی و ضد عفونی کردن محوطه‌های تجاری گمرک ایران و عراق، بسته شده و تاکنون هیچ گونه فعالیتی از مرز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه ایران آمادگی لازم برای بازگشایی این مرز را دارا است، گفت: طی چند روز گذشته از جانب استان واسط عراق در آن سوی مرز پیشنهاد شد که مرز مهران دو روز در هفته و با رعایت نکات بهداشتی بازگشایی شود.

مدیرکل گمرکات استان بیان داشت: در چند روز گذشته هماهنگی لازم با تجار و رانندگان منتهی به این مرز انجام شده تا در صورت اعلام زمان بازگشایی، تنها طی روزهای مذکور و با رعایت نکات بهداشتی به این مرز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تلاش ما جلوگیری از هر گونه تجمع است، افزود: تمامی تجار، بازرگانان و نیروهای وابسته ملزم به استفاده از لوازم بهداشتی هستند و در غیر این صورت با خاطیان برخورد خواهد شد.

غلامی یادآور شد: با توجه به پیشنهاد طرف عراقی، مکاتبات لازم انجام شده و هرگونه تصمیمی در این خصوص طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۱۷٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha