۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
برخورداری عشایر کشور از برق شبکه‌ای و خورشیدی تا ۲ سال آینده
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد

برخورداری عشایر کشور از برق شبکه‌ای و خورشیدی تا ۲ سال آینده

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تا دو سال آینده تمام مناطق عشایری کشور از برق شبکه‌ای و خورشیدی برخوردار می‌شوند.

به گزارش بازار، عباس پاپی‌زاده در گردهمایی ویدئوکنفرانسی مدیران ستادی و استانی امور عشایر کشور گفت: تا دو سال آینده امکان استفاده تمام مناطق عشایری کشور از انرژی برق شبکه‌ای و خورشیدی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست با رئیس مرکز آمار ایران در خصوص ضرورت بروزرسانی سرشماری عشایر کوچنده کشور، گفت: موضوع آمار عشایر یک موضوع پایه‌ای و اساسی است، اما در عرصه با جمعیتی مواجه هستیم که عشایر هستند، اما در آمار مرکز آمار ایران سرشماری نشده‌اند.

پاپی‌زاده افزود: از آنجا که در آینده توزیع آرد و سوخت و سایر خدمات به صورت هوشمند انجام خواهد شد، بروزرسانی آمار جمعیت عشایر کوچنده کشور ضروری است به همین منظور با تفاهم و همکاری با مرکز آمار ایران سرشماری عشایر کوچنده کشور بروزرسانی می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: در بودجه امسال حدود ۲۰۷۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ تسهیلات ارزان‌قیمت پیش‌بینی شده و هدف‌گذاری ما این است که حداقل ۵ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات به عشایر کشور اختصاص یابد.

او با تاکید به مدیران استانی برای پیگیری سهم عشایر از این تسهیلات از طریق استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های استانی، گفت: نقدینگی تاثیری زیادی در فعالیت‌های تولیدی دارد و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی باید نقدینگی بیشتری برای عشایر تامین کنیم تا بتوانیم سطح تولیدات آنان را افزایش دهیم.

کد خبر: ۱۷۳٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha