۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
سازمــان بازرسی به مقوله «واردات لوکوموتیو» ورود می‌کند
رئیس سازمان بازرسی:

سازمــان بازرسی به مقوله «واردات لوکوموتیو» ورود می‌کند

اراک - رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه شرکت‌هایی مانند مپنا آمادگی تامین نیاز ریلی کشور را دارند، گفت: با توجه به این موضوع سازمان بازرسی به مقوله واردات لوکوموتیو ورود می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، ذبیح الله خدائیان بعد از ظهر چهارشنبه با حضور در کارخانه مپنای استان مرکزی و در حاشیه بازدید از این کارخانه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به توان تولید داخل و عدم واردات کالاهایی که نمونه های آن در کشور ساخته می شود، ابراز کرد: کارخانه مپنا توان تامین نیازهای ریلی درون کشور را دارد.

وی با بیان اینکه این کارخانه توان بالایی برای تولید منطبق با استانداردها را دارد، افزود: آن‌طور که مسئولان این کارخانه اعلام می‌کنند، مپنا حتی توان تولید لوکوموتیو را نیز دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه تولید لوکوموتیو فرایندی دشوار دارد لذا ابتدا وزارت راه و شهرسازی باید سفارش‌های خود را ثبت و سپس شرکت مپنا تامین نیازهای کشور را انجام دهد، بیان کرد: در صورت توان داخلی نباید کالاها از خارج وارد شوند.

خدائیان با بیان اینکه مسئولان وزارت راه و شهرسازی سفارش خود را ثبت نکرده، درخواست واردات لوکوموتیو می دهند در حالی که نمونه ایرانی این لوکوموتیوها در کشورمان ساخته می‌شود لذا باید به این موضوع دقت بیشتری داشت، ابراز کرد: سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شرکت واگن‌سازی پارس مپنا امکان تولید را دارد در نتیجه نیازی به واردات نیست، گفت: واردات لوکوموتیو خلاف قانون حمایت از تولید بوده و ما به این موضوع ورود رسمی و جدی خواهیم کرد تا بتوانیم اقدامی را صورت دهیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اگر تخلفی در این زمینه رخ داده باشد، دستگاه های ذی ربط برای رسیدگی احضار خواهند شد، بیان کرد: باید از تولید داخلی حمایت کرد چرا که چرخ اقتصاد کشور را همین تولید داخل می چرخاند.

خدائیان همچنین با بیان اینکه مشکلات شرکت مپنا نیز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: مسئولان این کارخانه مسائل و مشکلات را بیان کردند و از جمله خواستار رسیدگی به موضوع سند مالکیت سهام شدند.

وی افزود: متاسفانه این شرکت به مپنا واگذار شده اما سند سهام آن واگذار نمی‌شود که این موضوع هم قابل طرح و رسیدگی در سازمان بازرسی کشور است تا بتوانیم مشکلات یکی از توانمند ترین واحد های تولیدی کشور که نیاز مردم ما را تامین می کند، رسیدگی شود.

کد خبر: ۱۷۳٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha