۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
«بازار» تعیین کننده قیمت طلا شد/ رکود قیمت ها در بازار طلا تا پایان هفته
عضو هیئت امنای اتحادیه طلا و جواهر:

«بازار» تعیین کننده قیمت طلا شد/ رکود قیمت ها در بازار طلا تا پایان هفته

عضو هیئت امنای اتحادیه طلا و جواهر استان تهران، گفت: بازار خرید و فروش طلا در رکود عمیقی فرو رفته است و داد وستد آنچنانی در این بازار به چشم نمی خورد.

خبرگزاری بازار_ احمد وفادار، وضعیت کنونی بازار طلا را بی رونق عنوان کرد و افزود: واحدهای طلا فروشی این روزها با کاهش مشتری مواجه اند چرا که کسی طلا نمی خرد و اندک افرادی که به طلا فروشی ها رجوع می کنند، فروشنده هستند. البته بازار نیز با توجه به نامشخص بودن آینده قیمت ها در این بخش خیلی راغب به خرید نیستند.

وی در گفتگو با «بازار» با بیان اینکه بازار اکنون تعیین کننده نرخ طلا شده است، خاطر نشان کرد: اگر چه قیمت ها همیشه تابع نرخ انس جهانی است اما برای تحرک بخشی این بازار اکنون عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ ها شده است.

این فعال بازار طلا اظهارداشت: اکنون که بازار در رکود بسر می برد همه منتظر کاهش نرخ ها هستند و خیلی از خریداران به جای خرید طلا و سرمایه گذاری در این بخش سرمایه های خود را وارد بورس برای خرید سهام کرده اند چرا که بازار سرمایه اکنون  از رشد و رونق و سودآوری خوبی برخوردار است.

عضو هیئت امنای اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در پاسخ به این سئوال که آینده بازار طلا را چگونه پیش بینی می کنید، افزود: هر چند پیش بینی در مورد آینده قیمت طلا سخت است، اما بازار تا پایان هفته در سکون بوده و تغییر آنچنانی در قیمت ها اتفاق نمی افتد.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر استان تهران، با بیان اینکه کرونا تاثیر منفی بسیار زیادی را بر بازار طلا و جواهر در کشور به جای گذاشته است، افزود: رکود، عدم خرید همچنین کاهش مراسمات (عقد و ازدواج) و نیز کمبود بنیه مالی خانوارها در پی تعطیلی مشاغل و... ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا بازار طلا نیز از رونق بیفتد.

کد خبر: ۱۷٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha