۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
اقدامات بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بنادر هرمزگان
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تشریح کرد؛

اقدامات بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بنادر هرمزگان

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احداث مخازن نگه‌داری فرآورده‌های نفتی، احداث پایانه خدمات کانتینری را از شاخص‌ترین اقدامات انجام شده و پیش‌رو در راستای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست.

به گزارش باتزار، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین‌ عباس‌نژاد در تشریح اقدامات انجام شده و پیش رو جهت جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اظهارداشت: در این راستا افزایش ظرفیت مخازن انبارش فرآورده‌های نفتی، یک‌هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی در این باره بیان کرد: سرمایه گذاری برای احداث پایانه نفتی در ۲۲هزار متر مربع از اراضی بندر خلیج فارس اجراشده است که این پایانه ۳۶ هزار متر مکعب به ظرفیت کنونی بندر (۵۳۰ هزار تن )اضافه خواهد کرد .

وی افزود: با بهره برداری از این پایانه افزایش ۳۶۶هزار تن عملکرد تخلیه و بارگیری سالیانه مواد نفتی و اشتغال مستقیم برای ۴۶ نفر دربندر خلیج فارس محقق خواهد شد .

عباس‌نژاد، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۵ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در زمینه احداث پایانه خدمات کانتینری و کالای کانتینری را از دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی عنوان کرد وافزود: با اجرای این طرح سرمایه‌گذاری ظرفیت نگهداری سالیانه ۱۲۰هزار TEU(تی ای یو) کانتینر وارداتی در این پایانه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث پایانه کانتینری یاد شده در ۲۵۰هزار متر مربع از اراضی بندر شهید رجایی و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می شود ، ادامه داد: آنچه در حوزه اشتغال مستقیم این طرح محقق خواهد شد فعالیت ۲۳۰ نفر از جوانان جویای کار است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در ادامه سخنان خود بیان کرد: مزایده و انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه احداث ترمینال مکانیزه غلات به مبلغ ۱۳هزار و ۴۰۰میلیارد ریال تا پایان شهریور سال جاری برگزاری می‌شود.

عباس‌نژاد از مزیت‌های اجرای این طرح نیز به احداث سیلوهای نگهداری غلات با ظرفیت اسمی ۱۵۰هزار تن، خرید و تامین دو دستگاه مکنده غلات با توان تخلیه ۶۰۰ تن برساعت و اشتغال مستقیم ۸۱ نفر اشاره کرد و افزود: در این ترمینال عملیات تخلیه از کشتی، نگهداری در سیلو و بارگیری غلات به صورت مکانیزه و با رعایت استانداردهای بهداشتی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بارگیری بخشی از غلات برای ورود به کشور از طریق واگن و ریل انجام می‌پذیرد، اضافه کرد: احداث ترمینال مکانیزه یاد شده در ۷۵ هزار مترمربع از اراضی بندر و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: مطالعات احداث کریدور A-C-D خطوط لوله مواد نفتی بندر خلیج فارس انجام شده و به زودی به منظور انتخاب پیمانکار اجرا، فراخوان آن انجام می‌گیرد که اجرای این طرح ارتقای ظرفیت تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در بندر خلیج فارس را در پی خواهد داشت .

عباس نژاد گفت: فراخوان واگذاری اراضی پسکرانه و انتخاب اپراتور عملیات تخلیه و بارگیری بندر خمیر و همچنین چهار پایانه کانتینری آماده بهره‌برداری با هدف ایجاد شرایط یکسان برای تمامی متقاضیان فعالیت‌های بندری تا پایان سال جاری از طریق مزایده واگذار می‌شود.

کد خبر: ۱۷۳٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha