۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
خلف وعده اتحادیه دامداران گلستان | ذرت به قیمت توافقی فروش نرفت
دبیرخانه کشاورز گلستان مطرح کرد؛

خلف وعده اتحادیه دامداران گلستان | ذرت به قیمت توافقی فروش نرفت

گرگان- ایمانی، دبیر خانه کشاورز گفت: با اینکه اتحادیه دامداران استان خرید ذرت را به قیمت دو هزار و ۲۰۰ تومان با کشاورزان گلستانی توافق کردند اما این محصول از کشاورز به قیمت اعلامی خرید نشد.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال براساس آنالیز هزینه های تولید و سود کشاورز، قیمت ذرت علوفه ای کیلویی دو هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد.

دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: در جلسه قیمت گذاری این محصول، اتحادیه های دامداران استان حضور داشتند و پذیرفتند ذرت را با قیمت اعلام شده از کشاورز خریداری کنند.

وی افزود: با توجه قیمت گذاری مناسب و توصیه برای کاشت ذرت، کشاورزان از کشت این محصول استقبال زیادی کردند اما در زمان برداشت با توجه به انباشت تولید این محصول، اتحادیه های دامداران با قیمت توافقی، ذرت را از کشاورز خرید نمی کند.

دبیرخانه کشاورز گلستان تصریح کرد: از آنجایی که ذرت علوفه ای قابلیت نگهداری برای کشاورز ندارد، آنها در حال حاضر مجبور به فروش این محصول به قیمتی کمتر از عدد پیشنهادی یعنی کیلویی هزار تومان هستند.

وی گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده، برای سال آینده هیچ گونه قیمت گذاری برای کشت گیاهان علوفه ای نخواهیم داشت و بهتر است که اتحادیه های دامداران با کشاورز قرارداد منعقد کنند و در فصل برداشت نیز محصول را با قیمت توافقی از کشاورز خریداری کنند.

دبیرخانه کشاورز با بیان این مساله برداشت ذرت به صورت موردی در گلستان آغاز شده و در روزهای آینده شاهد افزایش برداشت و کاهش قیمت این محصول هستیم، بیان کرد: در حال حاضر برای اینکه بتوانیم محصول کشاورز را به فروش برسانیم به استان هایی مانند خراسان شمالی، فارس، سمنان، مازندارن فراخوان زدیم که ذرت علوفه ای مازاد گلستان را خریداری کنند.

وی در خاتمه متذکر شد: کاهش قیمت ذرت باعث خواهد شد که در سال آینده کشاورز رغبتی به کشت این محصول نداشته باشد که همین مساله سبب کمبود نهاده دامی برای دامداران خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۳٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha