۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
لزوم توجه ویژه دولت به جبران عقب ماندگی ناوگان حمل‌ونقل دریایی
رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد

لزوم توجه ویژه دولت به جبران عقب ماندگی ناوگان حمل‌ونقل دریایی

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عقب ماندگی ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور نسبت به رقبا و همسایگان، خواستار توجه ویژه دولت به توسعه ناوگان حمل‌نقل دریایی شد.

به گزارش بازار، عادل نجف‌زاده درباره ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی کشور، گفت: یکی از مزیت‌های برتر کشور، حوزه لجستیک است و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی کشور و قرار گرفتن در کریدورهای اصلی حمل و نقل بین‌المللی، ایران می‌تواند پایگاه و قطب ترانزیت کالا و مسافر باشد.

وی ادامه داد: یکی از الزامات تحقق این هدف، توسعه و ارتقا زیرساخت‌های حمل و نقل اعم از نوسازی و به‌روزرسانی ناوگان حمل و نقل کشور از جمله حمل‌ونقل دریایی، ریلی و هوایی است که متاسفانه در این زمینه آن‌گونه که باید و شاید موفق نبوده‌ایم.

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت حمل‌ونقل در تولید ناخالص ملی باشد نقش ویژه‌ای داشته باشد، عنوان کرد: در این رابطه حتی از کشورهای همسایه نظیر امارات عقب هستیم و باید با توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در بخش حمل‌ونقل دریایی کشور، شرایط را تغییر دهیم.

نجف‌زاده با تاکید بر اینکه در بخش ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور به شدت عقب مانده‌ایم و به همین دلیل نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های دریایی و بندری به خوبی استفاده کنیم، گفت: یکی از راهکارهای برون رفت از وضع موجود تدوین سند حمل‌ونقل است و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کرده است و باید در دستورکار دولت نیز قرار گیرد چرا که عملکرد دولت‌های قبلی در این زمینه قابل پذیرش نیست و باید شاهد اتفاقات جدیدی باشیم.

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صنعت حمل‌ونقل به عنوان یک مزیت اقتصادی برتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: با توجه به پیگیری‌های دولت و توجه به توسعه حمل‌ونقل دریایی باید در این زمینه به نقطه ایده‌ال برسیم و ناوگان داخلی و بین‌المللی کشور را ارتقاء بخشیم تا از نظر زیرساخت و تجهیزات مورد نیاز از کشورهای همجوار خود. عقب نمانیم.

نجف‌زاده در پایان با تاکید بر ضرورت و توجه ویژه دولت به توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی، گفت: حمل‌ونقل دریایی، مولد اقتصاد کشور است و دولت باید بیش از هر زمان دیگری با توجه و پیگیری مسائل مرتبط با حمل‌ونقل دریایی، شرایط مطلوب را رقم بزند.

کد خبر: ۱۷۳٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha