۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
آغاز ریشه‌کنی کامل ۵ بیماری دامی

آغاز ریشه‌کنی کامل ۵ بیماری دامی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تدارک و برنامه‌ریزی ریشه کنی ۵ بیماری مهم دامی به عنوان انفجار خدمتی به دامداران کشور و آرام بخشی به آن‌ها نام برد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، سید محمد آقامیری معاون وزیر و رئیس این سازمان در پانل تخصصی دامپزشکی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته در تهران، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه، خواستار بهره‌گرفتن جدی تمام مدیران کل دامپزشکی استان‌ها از آنچه درنمایشگاه‌های تخصصی مشابه این نمایشگاه به معرض دید گذاشته شده است گردید.

وی با بیان اینکه شخصاً از آنچه در نمایشگاه مشاهده کرده است اطلاعات خوبی کسب کرده است و از آن در پیشبرد بهتر امور سازمان دامپزشکی کشور نیز بهره خواهد گرفت اعلام کرد: دامداران عزیز منتظر یک انفجار خدمتی از سوی خادمان خود در سازمان دامپزشکی باشند و آن آغاز جدی روند ریشه‌کنی کامل ۵ بیماری مهم دامی در کشور شامل «آبله، تب برفکی، شاربن، هاری و PPR» طی ۲ سال آینده است و این اقدام مزایای بسیاری در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خواهد داشت.

آقامیری با بیان اینکه این ریشه‌کنی ماموریت اصلی سازمان در چارچوب ارکان اصلی سازمان است اظهار کرد: این امر با همکاری در چارچوب جهاد دامپزشکی و تحت مدیریت سازمان دامپزشکی کشور و برنامه ریزی حساب شده انجام خواهد شد؛ چرا که وقتی دسترسی همکاران دامپزشک به تمام دام‌های عشایری که در حال تردّد هستند وجود داشته باشد، امکان پیشگیری و رصد و پایش وجود خواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پایش دام‌های در حال تردد در مناطق صَعبُ‌العبور و سپس دام‌های روستایی از جمله ضروریات اجرای این برنامه انفجار خدمتی است تصریح کرد: همزمان با این روند، دامداری‌های صنعتی نیز تحت کنترل خواهد بود تا از سرمایه‌گذاری دامداران در این واحدها نیز محافظت شده باشد.

وی با بیان اینکه پس از اصلاح این جهت‌گیری در تمام حوزه‌ها از جمله آبزیان نیز همین مسیر تجربه خواهد شد گفت: تجربه صنعت طیور در این رابطه تجربه موفقی بوده و دلیل آن نیز صنعتی شدن زودهنگام طیور به نسبت سایر حوزه‌های دامی کشور بوده است.

آقامیری با تاکید بر اهمیت مدیریت یکپارچگی تولید در تمام حوزه‌ها خاطرنشان ساخت: جهت‌گیری سازمان دامپزشکی کشور آرام‌بخشی به تمام دامداران است.

کد خبر: ۱۷۳٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha