۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
مداخلات موجب ناراحتی کارفرما و کارگران شده است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

مداخلات موجب ناراحتی کارفرما و کارگران شده است

تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: دولت مشکلاتی دارد اما اگر موانع بخش خصوصی را رفع کند، آنها هم می‌توانند حقوق کارگران را به خوبی تامین کنند اما متاسفانه مداخلات باعث شده کارفرما و کارگران ناراحت باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا تابش، توجه به جامعه کارگری را جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: در احادیث ما ذکر شده که پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زدند و بر پینه دستان آنها افتخار می‌کردند و اینها نشانگر ارزش و منزلت اجتماعی کارگران است.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: ایشان از سوی دیگر از لحاظ تامین منابع احقاق حق کارگر هم می‌فرمودند، هنوز عرق کارگر خشک نشده حقوق وی باید پرداخت شود اما آیا ما توانسته‌ایم براساس آموزه‌های دینی با طبقه کارگر برخورد داشته باشیم؟ حرف‌ها، سخنرانی‌ها و جهت‌گیری‌ها برای دفاع از حقوق کارگر بوده اما آیا اکنون کارگران ما می‌توانند با حقوق یک میلیون و هشتصد هزار تومانی زندگی خود را تامین کنند؟ با وجود تورم آیا تعیین حداقل حقوق می‌تواند به کارگران و خانواده‌های آنها کمکی کند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: دولت مشکلاتی دارد اما اگر موانع بخش خصوصی را رفع کند، آنها هم می‌توانند حقوق کارگران را به خوبی تامین کنند اما متاسفانه مداخلات باعث شده کارفرما در بخش خصوصی و کارگران ناراحت باشند.

وی با بیان اینکه با مشاهده برخی قراردادها به صورت موقت انسان دچار تاسف می‌شود، تصریح کرد: آدم با هیچ موجودی اینجور برخورد نمی‌کند که تا نزدیک حق حیات یا قرارداد سفید امضا را از کارگر بگیرد و بعد هر وقت خواستن اخراجش هم بکنند. ما می‌توانستیم به نحو شایسته‌تری از حقوق کارگران دفاع کنیم.

تابش ضمن تاکید براینکه می‌توان با حمایت از کارآفرینان، کارفرمایان و سرمایه‌گذارها مشکل را حل کرد، افزود: نمی‌توان جامعه طبقاتی را ایجاد کرد که عده‌ای در حال استفاده از نعمات الهی باشند و کارگران هم در حاشیه شهرها به سختی زندگی بگذرانند این موضوع منطبق بر آموزه‌های دین اسلام و تحقق شعارهای ما نیست.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به نقش اثرگذار کارگران برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید هم گفت: اکنون کشور با مشکلات بسیاری مواجه است و دولت هزینه‌های بسیاری را باید با توجه به فشار تحریم‌ها، انتقال بسیار سخت و دشوار ارز به کشور، کاهش قیمت نفت و کرونا بپردازد و جای تشکر دارد که کشور را با این شرایط اداره می‌کند اما معتقدم در همین شرایط هم می‌توانستیم کشور را بسیار بهتر و شایسته‌تر اداره کنیم.

موانع تولید در شورای هماهنگی سران قوا مرتفع شود

وی اظهار کرد: دولت می‌تواند از تراوشات فکری و ایده‌های فعالان جامعه کارگری و کارفرمایان استفاده کرده و قوانین دست و پاگیر را ملغی کند، شورای هماهنگی سران قوا هم که شکل گرفته و می‌تواند به راحتی قوانین را اصلاحکند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: تمامی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در همین شرایط در اردکان با رعایت موارد بهداشتی به کار خود ادامه دادند و حتی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هم صنایع برای مقابله با کرونا کمک کردند، آن‌ها حتی حقوق خوبی به کارگران می‌پردازند و کالاهای خود را به حداقل ۲۰ کشور دنیا هم صادر می کنند زیرا در این شهرستان بستر هماهنگی، تعامل و رفع مشکلات حوزه کارگری و رفاقت میان کارفرما و کارگر فراهم است.

تابش با تاکید براینکه باید موانع تولید در شورای هماهنگی سران قوا مرتفع شود، اظهار کرد: برای تحقق شعار جهش تولید باید متناسب با شرایط امروز کشور تصمیماتی را اتخاذ کنیم تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بتوانند بار مسئولیت سنگین را بر دوش بکشند و هم کارگران دلگرم و امیدوار کار کنند.

اصلاح ساختارها، تولید کالای با کیفیت و تعامل با دنیا رمز تحقق

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: باید در صدور مجوز بکارگیری تکنولوژی، رعایت موازین پرداخت مالیات، تامین اجتماعی و حقوق کارگران مشکلات حل شود.

وی بخش مهم دیگر برای تحقق جهش تولید را ارتباط با دیگر کشورها دانست و گفت: ارتباط ما با دیگر کشورها با اولویت کشورهای همسایه بسیار مهم است زیرا آنها بازار بسیار خوب و گسترده‌ای برای ایران هستند و بنابراین افزایش کیفیت و ارتقای رتبه و درجه‌بندی کالاهای ایرانی می‌تواند این کالاها را مورد استقبال کشورهای دیگر قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اصلاح ساختارها، تولید کالاهای با کیفیت و تعامل با دنیا با اولویت کشورهای همسایه نقش بسزایی در تحقق جهش تولید دارد، همچنین باید بتوانیم با صادرات کالاهای خود و مواد اولیه و تجهیزات مورد نیازمان را از این کشورها وارد کرده و به منابع حاصله از صادرات هم دسترسی داشته باشیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه جوانان باهوش و با انگیزه کشورمان به شرط حمایت از آنها می‌توانند در بحث تولید، اشتغال و کارآفرینی نقش‌آفرینی کنند، ادامه داد: تمام این مسایل شدنی است و امیدواریم با توجه به واقعیات و فراتر از شعارها محملی فراهم شود تا از ظرفیت‌های انسانی و مادی نهفته در دل این سرزمین استفاده کرد تا مردم امیدوار و راضی شوند.

کد خبر: ۱۷٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha