۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
ایران نیازمند ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال است
در گفتگو با بازار مطرح شد:

ایران نیازمند ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال است

ساری - یک کارشناس ارشد حوزه اقتصادی و استاد دانشگاه گفت: کشور ما نیازمند ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال است ولی اکنون سالانه دو میلیارد سرمایه گذاری صورت می گیرد.

احمد جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه نشست بررسی فرصت های اقتصادی اوراسیا با بیان اینکه دو نوع سیستم در حوزه روابط خارجی شکل گرفته است، تصریح کرد: اعتقاد افرادی که منشور ملل متحد را تنظیم می کنند بر این است که می‌توانند صلح و امنیت را به واسطه دوستی و تعاملات بین‌المللی و اقتصادی توسعه دهند.

وی با اظهار اینکه در حوزه امنیت تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، افزود: سازمان هایی برای کمک به رشد و توسعه اقتصادی مردمان جهان ایجاد شده و اتحادیه اوراسیا نیز فرصتی برای توسعه اقتصادی است.

جعفری با بیان اینکه در شرایط فعلی که تحت فشار حداکثری آمریکا قرار داریم، مقاومت حداکثری را لازمه خروج از بحران و مسائل بیان کرد و گفت: موافقتنامه اوراسیا یکی از مصادیق مقاومت حداکثری است.

این کارشناس وزارت امور خارجه با بیان اینکه معاونت اقتصادی به امور تجاری و اقتصادی می پردازد، گفت: اتاق بازرگانی بیشترین تلاش را برای اجرایی شدن موافقتنامه به خرج داده است.

جعفری عنوان کرد: سرمایه گذاری لازم در کشور ما صورت نمی گیرد و اگر چه تعرفه ترجیهی به تجارت آزاد مبدل شود می تواند به تسریع در حوزه اقتصادی کمک کند.

وی با بیان اینکه کشور حداقل نیازمند ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال است، گفت: در حال حاضر سالانه دو میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت می گیرد و برای توسعه سرمایه گذاری باید موافقت نامه مبادلای اقتصادی صورت گیرد.

این کارشناس یادآور شد: ایجاد کریدورها یک مسئله اساسی در اتحادیه اوراسیا است و باید به مسئله حمل و نقل توجه اساسی شود.

جعفری با بیان اینکه حجم تجارت با کشورهای اوراسیا تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد خواستار بهره گیری از ظرفیت های موجود شد و مازندران باید کریدورهای شمالی و بنادر خود را فعال کند.

کد خبر: ۱٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha