۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
یک هزار استخر پرورش ماهی بر اثر سیلاب آسیب دید/خسارت به  ۴۰۰ رشته قنات
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

یک هزار استخر پرورش ماهی بر اثر سیلاب آسیب دید/خسارت به ۴۰۰ رشته قنات

اصفهان - نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیلاب های اخیر موجب شد تابیش از یک هزار استخر پرورش ماهی در ۲۶ استان کشور دچار آسیب شود.

محمدحسن نامی گفت و گو با خبرنگار بازار در حاشیه سفر به استان اصفهان ضمن اشاره به سیلاب های اخیر در کشور اظهار داشت: این سیلاب ها ناشی از سامانه رطوبتی مونسون بود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه هر ۴۵ سال دوره تناوب دارد، ابراز داشت: مهمترین خصوصیت این سامانه بارش های رگباری و نقطه ای بود که یک منطقه را تحت تاثیر قرار می داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه همین بارش های نقطه ای باعث بارش حجم زیادی از باران در مدت زمان کم می شد، تصریح کرد: این موضوع باعث بروز خسارت های زیادی در بخش کشاورزی و همچنین منازل مسکونی شد.

وی با اشاره به اینکه بر اثر سیلاب های اخیر در ۲۶ استان کشور بیش از یک هزار استخر پرورش ماهی آسیب دید، گفت: از دیگر خسارت های این سیل آسیب به یک هزار و ۶۵۰ خودرو در سراسر کشور بود.

بیش از ۶ هزار واحد مسکونی روستایی نیاز به ترمیم دارد

نامی با بیان اینکه در بخش مسکونی نیز این سیلاب ها باعث شد تا چهار هزار و ۱۵۱ واحد مسکونی روستایی نیاز به بازسازی کامل داشته باشند، گفت: شش هزار و ۵۰ واحد نیز نیاز به ترمیم و مرمت پیدا کردند.

وی همچنین ضمن اشاره به آسیب دیدن ۴۰۰ رشته قنات و کانال بر اثر سیلاب های اخیر در سطح کشور خاطرنشان کرد: میزان خسارت های سیل ناشی از این سامانه به دلیل دوره تکرار ۴۵ ساله آن غیرقابل پیش بینی بود.

کد خبر: ۱۷۳٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha