۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
پرونده نیمه تمام مسکن مهر؛ اقشار کم درآمد چشم انتظار سقفی بالای سر
بازار از بوشهر گزارش می‌دهد؛

پرونده نیمه تمام مسکن مهر؛ اقشار کم درآمد چشم انتظار سقفی بالای سر

بوشهر - در حالی که حدود دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر استان بوشهر همچنان نیمه‌تمام مانده است، مسئولان وعده می‌دهند که امسال این واحدها تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.

خبرگزاری بازار- مسکن به عنوان یکی از نیازهای اساسی بشر محسوب می‌شود که مردم طی سال‌های گذشته با مشکلات و چالش‌هایی برای تامین آن روبرو بوده‌اند و برخی اقشار از داشتن آن محروم هستند.

تامین مسکن برای همه مردم از دغدغه‌های اصلی دولت‌ها است و در ایران هم برای رفع این مشکل طرحی با عنوان طرح مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت که تاکنون بخش زیادی از آن تکمیل شده است.

در راستای تامین مسکن ارزان‌قیمت برای مردم و خصوصاً اقشار کم‌درآمد، قیمت زمین از هزینه‌های ساخت حذف شد تا مسکن با کمترین قیمت در اختیار مردم قرار گیرد و شاهد خانه‌دار شدن مردم باشیم.

طرح مسکن مهر در استان بوشهر نیز آغاز شد و سهم این استان در مجموع ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد بوده است که بخش زیادی از این واحدها تکمیل شده است ولی همچنان حدود 7 درصد از این واحدها نیمه تمام مانده و در انتظار تکمیل است.

سهم استان بوشهر ۳۴ هزار واحد

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر در استان بوشهر یکی از اولویت‌های مهم ما است که با جدیت دنبال می‌شود.

فرزاد رستمی کل سهم استان بوشهر از واحدهای مسکن مهر را ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۱۸ واحد مسکن مهر در استان بوشهر تکمیل شده و به متقاضیان و مالکان واگذار شده است.

سهم استان بوشهر از مسکن مهر ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد است که بخش زیادی از این واحدها تکمیل شده است ولی همچنان حدود هفت درصد از این واحدها نیمه تمام مانده است

وی در ارتباط با دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر باقی‌مانده در استان بوشهر نیز بیان کرد: تکمیل این طرح‌ها به عنوان یک برنامه جدی در دستور کار است و طرح‌ها در سال جاری تکمیل و تحویل خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده در استان بوشهر شامل طرح‌های خودمالکی، قراردادهای سه جانبه و تعاونی‌های مسکن ولایت، جوانان دشتی، عالی‌شهر و پرگان برازجان و دیلم است.

وی با اشاره به در دست تکمیل بودن طرح‌های مسکن مهر استان بوشهر افزود: در راستای تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و فاضلاب در این واحدها نیز اقدامات لازم صورت گرفته و امیدواریم شاهد تسریع در روند آن باشیم.

رستمی با اشاره به اینکه اهمیت تکمیل این طرح‌ها ادامه داد: این واحدهای مسکونی نقش مهمی در خانه‌دار شدن اقشار مستضعف و کم‌درآمد خواهد داشت و تکمیل آن‌ها از اولویت‌های ما است.

تاخیر در تکمیل مسکن مهر پذیرفتنی نیست

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای تقویت طرح‌های مسکن در سطح استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و مدیریت ارشد استان بوشهر حمایت لازم را از این طرح‌ها دارد.

عبدالکریم گراوند اضافه کرد: مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم است و با توجه به اینکه مسکن مهر برای تامین خانه اقشار کم‌درآمد اجرایی شده است، تکمیل آن باید به صورت جدی انجام شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا واحدهای مسکن مهر استان بوشهر در سریع‌ترین زمان تکمیل و به بهره‌برداری برسند، تصریح کرد: تاخیر در تکمیل مسکن مهر در نقاط مختلف استان بوشهر پذیرفتنی نیست.

استاندار بوشهر خواستار همکاری بانک مسکن در تسریع در تکمیل واحدهای مسکن در استان بوشهر شد و ادامه داد: همه عوامل مربوط به ساخت واحدهای مسکن مهر باید با عزم و اراده جدی وارد عمل شوند تا شاهد تاخیر بیشتری در اجرای این پروژه‌ها نباشیم.

وی خواستار همکاری و مشارکت همگانی در تکمیل و بهره‌برداری کامل از مسکن مهر استان بوشهر شد و افزود: دستگاه‌های ذیربط باید با نگاه تسهیل‌گری برای حل مشکلات موجود در این طرح‌ها تلاش کنند.

بسیاری از مردم به همین مسکن‌های مهر دل خوش کرده بودند که صاحب‌خانه شوند ولی سال‌ها است که بی‌خانه مانده‌اند و همچنان چشم‌انتظار تکمیل مسکن مهر هستند تا سرپناهی را بالای سر خود ببینند.

در این شرایط می‌طلبد که مسئولان نگاهی مهربانانه‌تر برای تکمیل سرپناه اقشار ضعیف و کم‌درآمد داشته باشند و با همدلی و مشارکت و همکاری مناسب زمینه را برای تکمیل واحدهای باقی‌مانده فراهم سازند.

مسکن مهر گامی برای برقراری عدالت اجتماعی بود و می‌طلبد که برای تحقق این هدف مهم از همه ابزار و ظرفیت‌ها برای تکمیل آن استفاده شود.

کد خبر: ۱۷٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha