۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
عملکرد یک سال زراعی منتهی به شهریور ۱۴۰۱
وزیر جهاد کشاورزی تشریح کرد

عملکرد یک سال زراعی منتهی به شهریور ۱۴۰۱

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در آیین آغاز سال زراعی جدید از عملکرد یکسال زراعی منتهی به شهریور ۱۴۰۱ دفاع کرد.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز سال زراعی جدید (۱۴۰۲-۱۴۰۱) با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در محل اجلاس سران درباره عملکرد یکسال زراعی منتهی به شهریور ۱۴۰۱ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکسال نمونه را در مبارزه با آفات داشتیم، بطوریکه امسال با آنکه بیش از هفت میلیون تن گندم خریداری کردیم تنها هفت هزار تن سن زدگی گندم داشتیم؛ این نشان دهنده یک حرکت بسیار خوب در دفع آفات بود.

ساداتی نژاد در ادامه افزود: در صدور اسناد کشاورزی که هویت و سرمایه در گردش را برای بخش کشاورزی بیاورد، ۸۰ درصد نسبت به سنوات گذشته پیشرفت داشتیم و همچنین بیش از ۳۰ درصد رفع تداخلات اراضی کشاورزی در مدت ۱۰ ماه گذشته در دولت سیزدهم انجام شد، بر این اساس تلاش می‌کنیم تا پایان دولت بتوانیم سند تمام زمین‌های کشاورزی را صادر کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی درباره حمایت مالی از کشاورزان در سال زراعی گفت: تا امروز ۷۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی به کشاورزان داده شده است که مشابه آن در سال گذشته سی و یک هزار میلیارد تومان بود. همچنین دربخش بند الف تبصره ۱۸، در پنج سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان فقط تسهیلات داده شده است که در ۱۰ ماه گذشته، چهار هزار میلیارد تومان از این محل تسهیلات داده شد؛ لذا در حوزه حمایت و سرمایه در گردش هم اتفاق خوبی افتاد. رکوردهای بسیار خوبی به ثبت رسید.

ساداتی نژاد همچنین تاکید کرد: صنعت دام و طیور کشور در هدفمندی یارانه‌ها یک اتفاق بزرگ را خلق کرد. علیرغم سختی‌های تولید و مشکلات اقتصادی که باید واقعا درود می‌گوییم بر شرف این تولیدکنندگان که پای سفره مردم ایران ایستادند.

کد خبر: ۱۷۳٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha