۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
طرح‌ آمار «هزینه_درآمد» خانوار به صورت غیرحضوری در اردبیل اجرا می‌شود
معاون آمار و اطلاعات استان اردبیل:

طرح‌ آمار «هزینه_درآمد» خانوار به صورت غیرحضوری در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: طرح‌های آمارگیری در سال ۹۹ به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد تا اطلاعات کامل جمع‌آوری و در اختیار مراجع قرار گیرد.

فریبرز دهقان در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، جمع‌آوری اطلاعات و آمار برخلاف سال‌های گذشته عمدتا به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه تلفنی و اینترنتی انجام خواهد شد تا از مراجعه حضوری و تبعات منفی آن جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که امکان دسترسی به گروه‌های مورد هدف در آمارگیری میسر نباشد، به شکل موردی کسب اطلاعات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

جمع‌آوری اطلاعات پروانه ساختمانی در۳۱ شهرداری

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل نمونه این آمارگیری‌ها را هزینه – درآمد خانوارها، نرخ تورم ماهانه، آمارگیری از نیروی کار فصلی و ... اعلام کرد و گفت: در طول سال بیش از ۵۰ مورد آمارگیری توسط مرکز آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود که امیدواریم دستگاه‌های ذیربط از نتایج آن استفاده کنند.

دهقان بیان کرد: به اندازه کافی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در اختیار آمارگیران قرار گرفته تا در صورت مراجعه حضوری به صورت موردی مشکلی در اجرای طرح‌های آمارگیری به وجود نیاید.

وی یکی از این آمارگیری‌ها را مربوط به جمع‌آوری اطلاعات پروانه ساختمانی در۳۱ شهرداری استان اعلام کرد و گفت: در این آمارگیری اطلاعات دقیق از مساحت، تعداد طبقات، کاربری اولیه زمین و ... به دست می‌آید.

راه‌اندازی کمیته مکان‌یابی مدارس از سالجاری

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طرح آمارگیری از ۱۱ کشتارگاه دام همچون سال‌های گذشته امسال نیز انجام خواهد شد و در کنار آن نرخ تورم و هزینه درآمد خانوارها به صورت مشخص اعلام خواهد شد.

 دهقان در مورد فعالیت کمیته مکان‌یابی مدارس گفت: با همکاری نوسازی مدارس استان این کمیته فعالیت خود را انجام خواهد داد تا با توجه به شرایط جمعیتی و سایر مولفه‌های مورد نظر برمبنای داده‌های مکانی و GIS براساس سه سناریوی تعریف شده و افق سال‌های ۱۴۱۰، ۱۴۲۵ و ۱۴۵۰ محل احداث مدارس و فضاهای آموزشی مشخص شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در برخی از مناطق شهری و روستایی مدارسی دایر شده که غیرقابل استفاده است اما در برخی از شهرها و روستاها نیاز به فضاهای آموزشی احساس می‌شود که برای رفع این خلاها با یک ساختار درست و هدفمند احداث واحدهای آموزشی از این به بعد مورد نظارت و دقت نظر بیشتر قرار می‌گیرد.

ضرورت تحول در نظام آموزشی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل همچنین اظهار کرد: در این زمینه دستگاه‌های مختلف از راه و شهرسازی گرفته تا جهاد کشاورزی و دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز بر محل تعیین شده برای احداث واحدهای آموزشی نظارت کرده و نظر کارشناسی خود را ارائه می‌کنند تا در یک سیستم مناسب و مشخص عملیات اجرایی و ساخت واحد آموزشی بر مبنای این نیاز کنونی و سال‌های آینده انجام شود.

دهقان گفت: امیدواریم با فعالیت این سیستم تحولی در نظام آموزشی نیز شکل گیرد تا آموزش‌ها بر مبنای یک کیفیت مناسب تدارک دیده شده و خود خانواده‌ها در این زمینه مشارکت بهتر و عملیاتی را داشته باشند.

کد خبر: ۱۷٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha